• Anette39

Är det nägon mer som gifter sig den 9 Juni på drop-in på Skansen?

Vore kul att höra hur ni planerar runt det hela

• Svar på tråden Är det nägon mer som gifter sig den 9 Juni på drop-in på Skansen?
  • vican

Vi funderar på att gifta oss då! Först hade vi tänkt att vi bjuder in familj o vänner att delta (de får ju betala inträde själva) o sen bara ha en picninc. Men om det regnar så blir det ju lite jobbigt... Så vi kanske gör så att vi kör en liten picninc för att skåla osv o sen åker hem till oss o grillar el dyl.. Vi velar... Vi ska gifta oss borgligt o vill inte ha det traditionella med fin middag mm efter. Och sen är det många som vill vara med när vi gifter oss o vill vill hålla ner kostnaden.

Ni då? Hur planerar ni?

• Anette39

Hej!

Ja vi tänkte först ha picknick och osv men det funderar vi nu på att hoppa över. Vi blev så många och jag vet ju inte hur många som kan vara med under själva akten då tälten inte är så stora.
    Vi funderar nu på att bara ha med dom närmsta vid själva akten och sedan gå ut och äta med resten på kvällen
    Jag undrar om det är någon som vill berätta lite om hur ni gjorde förra året?

Vican har du bestämt vad du ska ha för klänning osv?

• vican

Vi velar fortfarande... Vi vill bjuda ganska många så det blir jobbigt att få plats på restaurang... Jag kommer att köpa en klänning som jag kan använda fler gånger. Vi funderar på att bjuda in till grillkväll hos oss o de som absolut vill vara med på dagen får det. Lite svårt att säga en tid för bröllopet bara... Jag har dock fått tips om att ansöka om hindersprövning i tid! Det har blivit poppis att gifta sig på drop-in på Skansen o många ansöker i sista stund. O det är kö på em men är man där efter ca 12.30 så har det lugnat ner sig. Min ring är på tillverkning så nu ska vi bara bestämma oss för Skansen eller inte! :)

Svar på tråden Är det nägon mer som gifter sig den 9 Juni på drop-in på Skansen?