• Brownie

Bergendals Herrgård- HJÄLP!

Hej! Jag har panik!! Hoppas ngn kan hjälpa mig. Jag har letat helt hysteriskt efter en lokal i Stockholmsområdet till mitt bröllop. Vi kommer att vara ca 65 personer och jag skulle gärna vilja att lokalen är ljus och fräsch, högt i tak med kristallkronor. Jag har kikat på Bergendals herrgård som har ett underbart läge då vi helst vill ha ett utomhusbröllop nu i Juni men inuti så är herrgården inte ideal. Har någon haft eller varit på bröllop där? Eller ni kanske känner till en bättre lokal? Vore underbart om jag kunde få svar snarast då jag måste boka herrgården om jag vill ha den (många andra står i kö). Tack på förhand! Stressad brud :)

• Svar på tråden Bergendals Herrgård- HJÄLP!
  • ELO

HEj!
    Kan tipsa om Sigtuna! Där finns flera fina lokaler att välja på!
    Sigtunahöjden
    Sigtunastiftelsen
    32 rum och kök
    dessa 3 tycker jag är finast men det finns även fler!
    Väl värt att kolla på, Sigtuna är supermysigt! Inte så långt från Stockholm heller!
     Lycka till!

• nica83a
    Brownie skrev 2012-01-26 11:01:13 följande:
    Hej! Jag har panik!! Hoppas ngn kan hjälpa mig. Jag har letat helt hysteriskt efter en lokal i Stockholmsområdet till mitt bröllop. Vi kommer att vara ca 65 personer och jag skulle gärna vilja att lokalen är ljus och fräsch, högt i tak med kristallkronor. Jag har kikat på Bergendals herrgård som har ett underbart läge då vi helst vill ha ett utomhusbröllop nu i Juni men inuti så är herrgården inte ideal. Har någon haft eller varit på bröllop där? Eller ni kanske känner till en bättre lokal? Vore underbart om jag kunde få svar snarast då jag måste boka herrgården om jag vill ha den (många andra står i kö). Tack på förhand! Stressad brud :)
    Hej! Var på ett bröllop på bergendals sommaren 2011 och det var hur fint som helst tyckte jag :)

brudparet gifte sig utomhus vid vattnet och sen var det bröllopsmiddag, tårta och slutligen fest inomhus.
  • Brownie

Hej igen! Tack så mkt för dem snabba svaren :) Ja, Bergendal är otroligt vackert (främst från utsidan). Min oro är mest matsalen, med gröna stolar och tallrikarna på väggen. Men det kanske ser riktigt fint ut när det är dekorerat :). Hur smakade maten om jag får fråga? Tyvärr så finns det ingen möjlighet att provsmaka den aktuella bröllops menyn, vilket oroar mig?! Har kikat online på Hazeliussalen (Hasselbacken). Har någon varit på bröllop där? Tack igen för hjälpen :)!!!

• mariat709

Hej!
    Jag kan varmt rekommendera Stallmästaregården. En fantastisk byggnad med kristallkronor.
    Fantastisk personal (Börje och Ulf).
    Vi hade bröllop där i slutet av maj förra året, av oss får de toppenbetyg.
    Risk finns nog att det redan är fullbokat hela våren/sommaren.
    Lycka till!

• Brownie

Hej

Tack så mylcet för alla bra tips :).....Du har nog rätt, Stallmästaregården är nog helt fullbokat. Tror nog att kuvertpriset är över min budget också, tyvärr :(

Det som är synd med Sigtunastiftelsen är att man måste hyra hela hotellet?

Skulle vara jättekul om ngn mer har varit på Bergendals herrgård på bröllop, eller kanske har andra ideer? Måste boka nu och jag känner mig såååå stressad!!!

Jag har t.o.m funderat på ett stort vitt tält med kristallkronon :) Men vart smäller man upp ett! sånt?

Tack allihopa

Svar på tråden Bergendals Herrgård- HJÄLP!