• Chicit­a
    Äldre 25 Jan 12:22
    27484 visningar
    178 svar
    178
    27484

    Ska vi träffas? / Fikarummet

    Lite då och då dyker det upp någon som är ledsen för att dom inte har så många vänner...

    Jag har inte heller massor av vänner här i stan, men jag har massor av vänner på nätet som jag gärna träffar när möjlighet ges.
    Så vad säger ni bruttor där ute?

    Ska vi träffas?

    Nu menar jag inte att alla måste komma till mig eller att vi ska dra ihop någon jätteträff.
    Men kan vi inte använda detta som ett "fikarum" och kanske se om vi hittar någon att ta en riktig fika med någonstans i vårt avlånga land Glad

    Jag bor i alla fall i Dalarna - om nån undrar Flört

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-30 14:09
    Hittills i tråden (om ni inte har angett landskap och ingen som angett landskap har sagt att dom kan träffa er. så har jag inte lagt in det där heller utan bara angett ort. Ni hittar nog på varandra själva va? ;) )

    Umeå:
    ema ( även Uppsala)
    Lebendig
    jonsar02

    Skellefteå:
    daniiel

    Östersund:
    Snowstars (kan även Dalarna / Norrland)
    Ekorren

    Gotland:
    Sannasofia
    chicita (medeltidsveckan)
    1700-tal (medeltidsveckan)

    Dalarna:
    chicita (Borlänge)
    TheD (Falun)
    Pertinax (Mora)
    Feliz Lane (Södra Dalarna)

    Skåne:
    soldemor (Södra skåne)
    Nikkita (Malmö)
    Jollipax (Helsingborg)

    Båstad / Höganäs:
    drumels
    Emmisen

    Göteborg:
    tweety
    linst
    operfekt
    wiii
    mct73
    sandi
    VictoriaN
    misslane
    JensFre
    Shaii

    Mariestad / Lyrestad:
    masz

    Motala / Linköping:
    Linn88

    Stockholm:
    Nuså
    TheAndieGirl
    Trallalala

    Södertälje:
    Emsie

    Blekinge:
    Lilique

    Halland:
    bellen
    Red (Falkenberg)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-08 19:54
    annapanna88 - Skara

    fasit - Göteborg / Mölndal

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-15 22:42
    JennyMaria - Skåne

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-16 10:04
    moonlightgirl - Småland (Västervik)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-16 22:24
    hjgs - Umeå

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 11:10
    SaraJohanna - Umeå

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 12:40
    Olaulin - Göteborg / Mölndal

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-04 22:06
    Maja Stina - Tidaholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-13 12:36
    Pagnie - Örebro (Borlänge/Falun)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-14 22:13
    Mariem - Hofors

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-11 16:38
    MatsoLotta - Jönköping (Småland)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-13 16:46
    Maja Stina - Tidaholm (V Götaland)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-16 22:01
    Bmw - Skellefteå

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-06 10:18
    Tilda93 - Huskvarna / Jönköping
    Pagnie - Eskilstuna / Strängnäs

  • Svar på tråden Ska vi träffas? / Fikarummet
  • Emmise­nn
    Äldre 30 Jan 14:24
    #81
    drumelz skrev 2012-01-30 14:16:20 följande:
    Nån av er från Skåne som ska gå på mässan på slagthuset i helgen?
    Jag jobbar i helgen men ska försöka komma iväg tidigare på söndag för att gå på bröllopsmässa på Hotell Rusthållargården i ARILD, någon annan som ska dit?!
  • Äldre 30 Jan 14:50
    #82
    snowstars skrev 2012-01-27 09:52:44 följande:
    Kommer från en liten ort i södra lappland och ville bo i en stad. Fick bli Östersund då jag är lite småförälskad i stan. Tycker det är lagom stort också när man kommer från ett litet minisamhälle ;)

    Härligt att snart vara klar! Jag pluggar till lärare på distans (därför åker jag till Dalarna ibland) och har tre år kvar. Känns lite sådär :P Ska ha mycket VFU i vår så jag har nog också rätt mycket men någon lucka finns det nog :)
    Visst är lärarutb. 5 år? Starkt jobbat att göra det på distans! Gör du VFU:n i Östersund eller i dalarna? Jag tycker vi bokar in en fika inom en inte allt för lång framtid. Jag skriver som sagt uppsats nu så jag är ändå hyfsat flexibel, men helst någon eftermiddag eller på en helg för min del :)

    Om det finns någon fler Östersundare som också vill hänga på så är det bara att hojta till!
  • Äldre 30 Jan 16:58
    #83
    drumelz skrev 2012-01-30 14:16:20 följande:
    Nån av er från Skåne som ska gå på mässan på slagthuset i helgen?
    Tyvärr reser jag bort i helgen så vi var på den lilla mässan förra söndagen på Hilton istället :/
  • mct73
    Äldre 31 Jan 07:55
    #84

    Göteborgstjejer!! 
    Vad säger ni ska vi försöka boka in en fika ganska snart?
    Jag kan nästan alla vardagar och ses gärna vid 16 tiden (hoppas det inte är för tidigt  för de flesta). Jag är dålig på fik  här i göteborg men någonstan nära nordstan skulle passa mig väldigt bra. Annars är jag även öppen för en fika i Kungälv om det nu, mot förmodan, skulle finns någon som vill det =). 

  • sandi
    Äldre 31 Jan 08:47
    #85
    mct73 skrev 2012-01-31 07:55:28 följande:
    Göteborgstjejer!! 
    Vad säger ni ska vi försöka boka in en fika ganska snart?
    Jag kan nästan alla vardagar och ses gärna vid 16 tiden (hoppas det inte är för tidigt  för de flesta). Jag är dålig på fik  här i göteborg men någonstan nära nordstan skulle passa mig väldigt bra. Annars är jag även öppen för en fika i Kungälv om det nu, mot förmodan, skulle finns någon som vill det =). 
    Hej alla göteborgstjejer.
    När det gäller fika så kan jag i stort sett alla vardagar förutom måndagar. Vid 16 är lite tidigt för mig men runt kl.16.30 skulle funka fint.
    De caféer vi har pratat om, Fröken Olsson, Soho och Brogyllen ligger ju alla hyfsat nära Nordstan.
  • wiii
    Äldre 31 Jan 09:10
    #86
    mct73 skrev 2012-01-31 07:55:28 följande:
    Göteborgstjejer!! 
    Vad säger ni ska vi försöka boka in en fika ganska snart?
    Jag kan nästan alla vardagar och ses gärna vid 16 tiden (hoppas det inte är för tidigt  för de flesta). Jag är dålig på fik  här i göteborg men någonstan nära nordstan skulle passa mig väldigt bra. Annars är jag även öppen för en fika i Kungälv om det nu, mot förmodan, skulle finns någon som vill det =). 
    Kungälv skulle ju jag kunna tänka mig förstås, jobbar i Ytterby och bor i Jörlanda så det är närmare för mig, värre för er andra dock kan jag tänka mig ;)
  • wiii
    Äldre 31 Jan 09:18
    #87

    Nu skickade jag visst iväg svar lite snabbt, var ju det där med tider också!
    Ska vi ses kl 16 prick är egentligen onsdagar den enda dagen jag kan, 16.30 ungefär så kan jag måndagar och torsdagar också. 

  • Äldre 31 Jan 20:48
    #88
    sandi skrev 2012-01-31 08:47:59 följande:
    Hej alla göteborgstjejer.
    När det gäller fika så kan jag i stort sett alla vardagar förutom måndagar. Vid 16 är lite tidigt för mig men runt kl.16.30 skulle funka fint.
    De caféer vi har pratat om, Fröken Olsson, Soho och Brogyllen ligger ju alla hyfsat nära Nordstan.
    Hade gärna följt med jag med. Men för mig funkar det tyvärr inte före 17:00 under vardagar. 
  • Äldre 1 Feb 11:00
    #89
    Ekorren skrev 2012-01-30 14:50:12 följande:
    Visst är lärarutb. 5 år? Starkt jobbat att göra det på distans! Gör du VFU:n i Östersund eller i dalarna? Jag tycker vi bokar in en fika inom en inte allt för lång framtid. Jag skriver som sagt uppsats nu så jag är ändå hyfsat flexibel, men helst någon eftermiddag eller på en helg för min del :)

    Om det finns någon fler Östersundare som också vill hänga på så är det bara att hojta till!
    Mja, 4,5 år ;)  Vi får väl se om jag orkar göra klart den, än så länge har det gått bra. Vi har mycket seminarier över nätet så det känns inte som att man läser på distans. Jag gör VFU:n här i stan :)

    Ja, jag åker till Falun måndag-tisdag nästa vecka men efter det är det väl rätt öppet. Eftermiddagar och helger är bra för mig med :)
  • Pertin­ax
    Äldre 1 Feb 11:43
    #90
    Chicita skrev 2012-01-30 14:10:37 följande:
    Hoppas uppdateringen blev tydlig nu Glad

    Dalabruttor: Jag vill mer än gärna ha semlan som jag och TheD har pratat om att ta nån dag.
    När skulle det passa er?
    Jag jobbar ganska mycket och oregelbundet + att jag leder pass på ett gym + att det är en bit till Falun/Borlänge, så jag är inte jätteflexibel tyvärr. Men tisdag 7/2 är jag ledig, om det skulle passa någon annan :). Och då kanske snowstars kan/vill hänga på också :)
    snowstars skrev 2012-02-01 11:00:28 följande:
    Mja, 4,5 år ;)  Vi får väl se om jag orkar göra klart den, än så länge har det gått bra. Vi har mycket seminarier över nätet så det känns inte som att man läser på distans. Jag gör VFU:n här i stan :)

    Ja, jag åker till Falun måndag-tisdag nästa vecka men efter det är det väl rätt öppet. Eftermiddagar och helger är bra för mig med :)
Svar på tråden Ska vi träffas? / Fikarummet