• brideo

Hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?

Hej TS och ni andra, 

Jag blir så ledsen och upprörd när jag läser ditt inlägg TS. Det du berättar om dina ex-vänner är inget mer än ett bedrövligt, genomsorgligt och tölpigt beteende. Vet att det kan låta lätt att säga, men du ska vara så glad att de är ute ur ditt liv. Vilka hemska människor som gör så mot någon! Bedrövligt!  

Om jag var i dina skor skulle jag kanske inte ställa till med en stor fest just nu. Jag skulle ta det lite lugnt och fundera över vad jag tycker om att göra och framförallt vilken typ av vänner du skulle vilja umgås med? Tror det kan vara första steget, att se allt det som är bra i livet och ta reda på vad du vill ha mer av. Att bejaka sina egna intressen, kanske på någon kurs i en förening eller så är ett jättebra sätt att träffa andra som liknar en själv. På så sätt har man också naturliga samtalsämnen i början om man blir lite blyg. Ta det lite steg för steg. 

Alla människor behöver vänner, även om man "bara" har en enda vän som bor på andra sidan jorden så behöver alla vänner. Ge inte upp! Det är aldrig för sent eller omöjligt. 

Stor kram! 

Svar på tråden Hur ordnar man en fest när man inte har några vänner?