• Nikkita

Bröllopstårta i Malmö??

Någon som har tips på var man kan hitta bröllopstårtor i Malmö? Gärna med stort utbud & som kan göra tårtor av kladdkakor Glad
    Mitt problem är att jag inte alls tycker om vanliga tårtor (grädde, marsipan & bottnar som blir mosiga av fyllningen) & dessutom är jag allergisk mot kakao-fett så "riktig" choklad går oxå bort Obestämd 
    Alla tips & idéer tas emot tacksamt Skrattande Har mailat en del redan för att få svar på om de kan göra någon tårta jag kan äta så nu väntar jag med spänning på respons! Men kankse har missat något bra bageri/konditori så kom gärna med förslag på alla ni känner till Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 20:00
    Givetvis fungerar det lika bra med angränsande orter i skåne :) De flesta levererar ju tårtorna dit man vill :)

• Svar på tråden Bröllopstårta i Malmö??
  • appelbiten

Jag vet en tjej som gör tårtor. Du kan nog hitta hennes kontaktuppgifter på eniro om du söker upp Alexandra Wigenstam. Bra pris och väldigt goooda! 

Lycka till! 

• caruba

Har du kollat www.ultimatecake.se/
    Dom gör gärna lite mer "amerikanske" tårtor. Där är ju inte grädde och sånt i dem. =0)

• Nikkita
    Sara 120707 skrev 2012-01-22 20:00:05 följande:

Vad har du för budget per bit och vad letar du efter för tårta?

Budget spelar ingen roll, så länge vi får en som jag oxå kan äta Glad So m jag skrev vill jag gärna ha en som är gjord med kladdkaka, kanske med mousse på den... Inte grädde, marsipan eller sockerkasbotten.... Svårt att säga mer specifikt för jag vet inte alls vad man annars kan göra tårtor med/av! 
    appelbiten skrev 2012-01-22 20:38:21 följande:
    Jag vet en tjej som gör tårtor. Du kan nog hitta hennes kontaktuppgifter på eniro om du söker upp Alexandra Wigenstam. Bra pris och väldigt goooda! 

Lycka till! 
    Tack för tipset ska genast kolla om jag hittar henne Skrattande
    caruba skrev 2012-01-22 20:49:41 följande:
    Har du kollat www.ultimatecake.se/
    Dom gör gärna lite mer "amerikanske" tårtor. Där är ju inte grädde och sånt i dem. =0)
    Ja, jag har mailat dem så väntar på svaret. Tack ändå Glad

• Allmylove

Konditori Grand i Staffanstorp!!!
    Jättegod mousse på en browniebotten!!!

• Nikkita

Vi har hittat vår tårtmakare nu Glad Det blir Mimmas i Vellinge. Underbar personlighet & var väldigt tillmötesgående med vad vi ville ha. Det blir en kladdkaka med hallon mousse, täckt med sockerpasta & lila rosor! Ska dit & provsmaka slutresultatet imorgon Skrattande

20110923 skrev 2012-03-07 23:02:02 följande:

Jag blir lite nyfiken, är där inte kakao-fett i kakao?

Kakao är fettreducerat & fungerar bra. Kakao innehåller väldigt lite kakaofett (annars hade det inte varit pulver) så det reagerar jag inte alls på.
    Kakaofett är ju nästan vitt/genomskinligt i sin rena form. Det finns ju även i vit choklad, vilket tyvärr inte heller fungerar för mig!
  • Malin G

Jag har beställt på Cake Me Happy, ett nystartat företag som gör SÅ fina tårtor, helt sagolika! Vi ska ha grönt tema och hon var väldigt tillmötesgående och gjorde tårtan precis som vi vill ha den, både innuti och med dekorationerna. Kolla på www.cakemehappy.se

Svar på tråden Bröllopstårta i Malmö??