Inlägg från: Växjöbrud2011 |Visa alla inlägg
  • Växjöbrud2011

    Inbjudningskort vitt och rött

    Hej!
    Vi har tänkt ha färgerna vitt och rött på vårt bröllop. Mest vitt och sen lite smådetaljer i rött, typ. Funderar på att göra inbjudningskorten själva men skulle behöva lite inspiration, har inte hittat mycket alls tycker jag när jag sökt på bilder på google etc. Oftast är det för mycket rött, helt enkelt.

    Vill ha ganska stilrena kort helst, och vikta.

  • Svar på tråden Inbjudningskort vitt och rött
  • Växjöbrud2011

    Malinax, har precis beställt hem prover på liknande kort. Tycker de är precis så som vi vill ha dem, stilrena. Kollade på calligraphen men där kostar det rätt mkt extra att få hjärtan i rött. Men man borde ju iof sig kunna köpa kortan själv på t.ex. Panduro, o sen hitta typ "klistermärkshjärtan" etc. att sätt på...

    Fästmön, de har vi också kollat på. Beställde prover på de med, men tyckte det verkade krångligt med banden, att man får knyta upp dem o så. Hade vart bättre om man bara limmade dem så att det "satt kvar" när man öppnade korten. Hade tänkt köpa festprogrammen med i samma serie, men de kan man ju inte ha ihopknutna hela tiden!? Antar att de funkar likadant iaf. Men korten är snygga!

  • Växjöbrud2011

    Tack för alla tips!

    KirsiLaa, ditt kort var jättesnyggt :) Ett sånt skulle jag kunna tänka mig!

Svar på tråden Inbjudningskort vitt och rött