• BlåAugustibröllop

Byta tjänster / hjälpa varandra

"Såg att denna tråden med en superbra idé hade blivit för gammal så startar upp den igen.

Idén är att erbjuda sina tjänster i utbyte för hjälp med något man själv behöver till bröllopet."

Jag tänkte starta upp denna tråden igen!

Jag hjälper gärna till med servering, städning, dukning/dekorering och scrapbooking (egna inbjudningskort, festhäften m.m.). Jag bor i Umeå, men ska gifta mig i augusti 2012 i Eskilstuna.

Så skriv vad ni kan tänka er göra och ev vad ni skulle vilja ha hjälp med, annars är det ju bara att kolla runt vad andra erbjuder för tjänster. Skriv också  var ni finns.

• Svar på tråden Byta tjänster / hjälpa varandra
  • caruba

Jättebra idé.
    Jag behöver hjälp med sminkning i oktober, antagligen på Strand Arild.
    Kan nog hjälpa med dukning, städning, inbjudningskort etc.
    Bor i Lund.

• ema

Jag bor i Umeå och även Uppsala ibland. Jag söker serveringspersonal till vårt bröllop, eftersom de vi tidigare bokat hoppade av idag när de insåg att det gällde kristihimmelfärdshelgen! (Den 19e maj)  Bröllopet är i Umeå. Känner ni någon som skulle vilja jobba extra en kväll, eller skulle själva vilja göra det hör gärna av er. Ni får betalt. Vi behöver minst 2 st.
    Jag söker även någon som är intresserad av att hjälpa till med ev. dukning/dekorering, diskning och städning dagen efter. Om ni är intresserade av att hjälpa mig med alla dessa grejer, eller bara en liten del, så hör av er.

Själv kan jag tänka mig att städa, diska, duka, dekorera, servera (jag har dock ingen vana så det blir i så fall en tallrik i varje hand...) vara hundvakt, och lite allt möjligt annat under er dag, antingen i Umeå eller Uppsala, beroende på vilket datum det är. 

• BlåAugustibröllop

Jag puffar lite för att se om fler svarar.  :)

Och ema jag hjälper gärna till,  jag skrev ett meddelande till dig.

• Anni

Åh, villken bra tråd!

Jag bor i Stockholm, har nyligen börjat planera vårt bröllop så vet inte vad jag/vi kan tänkas behöva hjälp med, men jag kan hjälpa till att duka, dekorera, städa, servera (har dock ingen större erfarenhet), sjunga och i vissa fall även vara hundvakt under er stora dag.

Jag får väl helt enkelt återkomma när jag vet vad jag behöver hjälp med ;)

• BlåAugustibröllop

Anni vilket datum planerar ni bröllop eller har ni inte riktigt spikat det än?

• Anni

Hej BlåAugustibröllop!

Förlåt att jag inte svarat förrän nu, har inte hunnit vara här inne på länge och har inte riktigt klurat ut hur jag kan se att någon skrivit i tråden efter att jag har skrivit i den.

Vi har spikat 8/12. Själv? Snart antar jag utifrån ditt namn, eller?

Svar på tråden Byta tjänster / hjälpa varandra