• Fenuril

Hjälp mig att få ihop alla mina tankar och ideér till en fest

Hej alla kära forumiter,

Jag har så mycket tankar och börjar bli frustrerad på hur dåligt jag får det att passa ihop. Då och då tänker jag att jag ska välja en grej och köra på det men det känns så fel.  Så nu vänder jag mig till er, kanske kan ni hjälpa mig att samla alla (eller en del av) mina tankar till en fantastisk fest? =)

(Och ja, jag pratar med min blivnade också, men han vill helst lämna det upp till mig. Han kan gifta sig var som helst, hur som helst bara det är med mig. ^^ )

Enklast blir kanske att bara punkta upp allt jag tänker på.

Klänningen kommer att vara härifrån, så den kan varieras massor och assecoarer kan vekrligen ändra intrycket. Så den är inga problem egentligen. www.musebridalwear.com/ Jag vill ha solrosor som bukett Färgtemat vi funderar på är teal(mörk turkos)/chokladbrunt/något till Det är nu det börjar bli svårt... Blivande vill ha in musik på något sätt. Metal/rock osv. Här kan man ju göra massor och hur mycket som helst. Vi vill båda ha in lite TV-spelsdetaljer på något sätt. Kan fås in på lika många sätt som musiken egentligen. Jag har fastnat för tanken på en riktig maskeradbal. Typ sånna här masker:  www.etsy.com/listing/77650305/black-venetian-luxury-metal-mask   eller sånna www.etsy.com/listing/90931998/time-bandit-v2-original-mixed-media Jag vill helst ha ceremonin utomhus, vid havet eller i en vacker trollskog med massor av ljus. (Tänker mig en höstvigsel i skymningen. På tal om utomhus så vill jag förutom musik och TV-spel gärna ha lite naturliga saker i dekorationen. Var ska festen vara? Vi har tittat på en gammal teater tex. Väldigt häftigt men ingen natur i sikte. Annars kanske något slott, allre helst en grotta vid havet. Oh, och så vill vi gärna ha sushi som middag (och andra japanska varmrätter, bröllopsresan går till japan) Hum... ni tog det stopp. Vi har såklart pratat om en massa annat också. Men kommer inte på vad nu. ^^

Så... jag har så svårt att få ihop det till något vettigt. Att vi dessutom tänkt ha vigsel i Örnsköldsvik har gjort det svårt med lokaler. Det finns helt enkelt inte så många som passar det vi söker. Så nu funderar vi på att bara leta efter en perfekt lokal var som helst i sverige. ^^

Någon som kan hjälpa mig få ordning på allt. Går det ens att kombinera utan att det blir dumt och för mycket? Jag känner att vi måste sätta några ramar snart, varje dag hittar jag bara nya grejer och tänker "Det vill jag ha!" Tillslut blir det helt ohållbart. ^^

• Svar på tråden Hjälp mig att få ihop alla mina tankar och ideér till en fest
  • Fenuril

Just, en TV-spelsdetalj vi absolut vill ha med är den här låten. Mellan 0:00 till 1.22 ungefär medans folk sätter sig och så och sen typ 1:50 till 2:30 som ingånglslåt. ^^

Och så vill vi ha målade skor ^^ Båda två. Med matchande motiv. Kanske Ghibli- eller Zeldamotiv. =)

• Fenuril

Puffar lite. Ingen som har någon idé? Alla synpunkter är välkomna, även om det bara är att jag är dum i huvet. ^^

• Chicita

Musiken har du ju där... Forcera inte det... Ni kan säkert få in mer musikstycken som passar in i erat tema...

När det gäller dukningen så tänker jag mig lite tetrisaktiga block som ni sätter värmeljus eller vanliga ljus i.
    Gör dom i cernitlera eller trä. Det finns ljushållare i metall på Panduro exempelvis.
    Dessa block kan ni göra i teal (eller kanske till och med olika nyanser från ljusturkos), vitt, grått och svart exempelvis.

Jag gillar trollhassel, det ser lite så där trolskt ut, använd det till dukningen, och naturligtvis solrosor...

Maskeradbal kan vara svårt. Men varför inte skicka ut inbjudningarna i form av maskeradmasker, eller bilder på sådana masker på inbjudningarna. Eventuellt en pysselstation om det blir väntetid för gästerna mellan vigsel och middag, där dom kan göra egna masker (istället för lekar, gästgåvor mm)
    En teater är ju riktigt häftigt att vara på så jag skulle köra på det.
    Och om ni är lite fyndiga så tar ni då klädkod "kostym" eftersom det faktiskt betyder maskeradklädsel Flört

• Juni 2012
    Fenuril skrev 2012-01-23 17:23:04 följande:
    Puffar lite. Ingen som har någon idé? Alla synpunkter är välkomna, även om det bara är att jag är dum i huvet. ^^
    *skratt*
  • Fenuril

Oh, ja tetrisblocken var en superidé. Den snor jag tror jag. =) Just sånna där smådetaljer är så kul.

Ja, själva teatern är jättehäftig, men rummet som man skulle kunna ha middagen i är desto tråkigare tyvärr. Kanske är scenen stor nog att få upp alla bord på om vi har tur dock. SÅ slipper vi konferensrummet. ^^

Men ja, jag har nog fått släppa tanken på maskerad. Det var inte så populärt hos folk när jag tog upp idén. Men det är något jag alltid har velat få göra, och när annars än på sin bröllopsdag? ^^ Jag har alltid haft en fascination för masker, ända sen jag var liten. Dock har jag aldrig fått chansen att gå p åen riktig maskerad. (Alltså med riktiga masker, temafester går jag på så ofta jag kan.)

Tror ni det blir svårt att få ihop alla detaljer utan att det blir för mycket? Är det ok att inte ha ett tydligt tema utan bara slänga in roliga detaljer lite här och där?

• Fenuril

Men vad dålig jag är, den här låten är det alltså:

Med de tider som jag sa tidigare. =)

• Chicita

Om du väljer ett färgtema och låter speldetaljerna gå i det så kommer du ju att binda samman det hela på ett bra sätt.
    Som sagt om du ändå vill ha in lite maskeradtema så gör inbjudningarna som teatermasker (om ni ska vara på teatern så passar ju det jättebra) det går ju att klippa till enkla i lite hårt papper, eller rättare sagt framsidan på kortet blir en mask, som du sen kan dekorera med glitter, fjädrar eller annat.
    Håll samma färgtema så blir det enhetligt och binder ihop det hela...

Kan ni duka på scenen så hade det ju varit riktigt häftigt Glad

• lilja01

Oj, vilket härligt virrvarr av idéer! :)

Chicitas ljusstakar verkar roliga, du är kreativ du!

Jag ser framför mig en ganska mörk lokal, vita dukar med chokladbruna löpare, murgröna slingrandes över borden. Kanske några små glasdroppar, som kan symbolisera dagg kring murgrönan. Vaser med solrosor och tetrisljusstakar i teal, gult och grönt (tror att teal, brunt, gult och grönt skulle funka bra ihop!).
    Låten du länkade till är också lite trolsk, så det hela skulle kunna bli ett Zelda-natur-magiskt-tema.

Jag skulle ha skippat maskerna, om du skriver "maskeradbal" på inbjudan finns risken att någon läser "maskerad" och kommer utklädd till morot eller porrig sjuksköterska.. ;)
    Jag hade inte heller valt teatern, utan letat efter en bygdegård som ligger nära skog. Då kommer det naturliga även in där, och ni skulle kunna gifta er utanför lokalen. Ni slipper fundera över transport till gäster och andra praktiska ting.

Ni kan även forma tårtan som tetrisblock, kanske använda Mario och Princess Peach som caketopper, för att förstärka TV-spelstemat.

Det är mina tankar, för att binda ihop så mycket som möjligt av dina punkter :)

Svar på tråden Hjälp mig att få ihop alla mina tankar och ideér till en fest