• Monica89

    Beställt från mylove-bridal.com?

    Vill jättegärna beställa en brudnäbbsklänning därifrån.

    Men ville höra om någon här har beställt någon klänning i vinrött därifrån?
    Bästa vore ju någon som bor i närheten av jönköping så jag kan få se färgen, men bara egentagna bilder på den säger ju lite mer än bara de som finns på hemsidan.

    Känns som bara färgen blir rätt så är det okey, storleken kan man ju justera lite, svårare att byta färg :P

  • Svar på tråden Beställt från mylove-bridal.com?
  • KirsiLaa

    Hej, jag beställde både brudklänning och brudnäbbsklänning i rött från MyLove Bridal. Jag valde färg 33 på deras färgkarta och den blev lite i ljusaste laget, men helt okej. 

    Jag har hört mycket gott om just MLB, så det var därför jag till slut vågade beställa därifrån. Allt var bra, snabba e-postsvar och riktigt snabb leverans, 13 dagar från beställning till dhl-karln knackade på dörren. Efter det var allt bara en besvikelse.

    Som sagt, färgen var ljusare än jag hade förväntat mig. Min klänning var på tok för kort och satt löst upptill då de hade gjort livet efter de mått jag gav och sen lagt på grejorna för snörning. Även när snörningen var på det minsta möjliga läge (eller hur jag nu ska säga) så satt den väldigt löst. Jag påpekade detta men de ville inte veta av någon retur eller byte. Jag skulle dock få rabatt om jag beställer en ny klänning med andraa mått.

    Näbbklänningen var mycket bättre, men den hade en del fel också. Jag ville att det skulle vara golvlängd på klänningen och gav måttet 109 cm från axel till golv. Klänningen var 103 cm. Den hade också kunnat vara lite lösare vid midjan. Jag bad om snörning på den också, men den var sydd så att snörningen behövde vara på max löst för att klänningen ens skulle räcka runt.

    Så allt som allt. Besviken.

    Jag har fått några bra tips gällande förlängning av min klänning, den med lite rött tyll längst ner verkar vara det som skulle passa mig. Om jag hittar en sömmerska dvs!

    Här är bilder på klänningarna.  Det är samma färg på dem, men de är tagna med så olika ljus så det ser ut som helt olika färger. 





     
  • Monica89

    Då kanske man inte ska beställa där då, men vilken bild stämmer bäst? tycker bilden på brudnäbbsklänningen så ser färgen ut precis som jag vill, men på din klänning ser den ljusare ut än jag tänkt mig

  • KirsiLaa
    Monica89 skrev 2012-01-20 17:49:58 följande:
    Då kanske man inte ska beställa där då, men vilken bild stämmer bäst? tycker bilden på brudnäbbsklänningen så ser färgen ut precis som jag vill, men på din klänning ser den ljusare ut än jag tänkt mig
    Svårt att säga. :) Bilden på min klänning är tagen med blixt och någon inställning på kameran som gör att bilderna blir ljusare. Bilden på dotterns klänning är utan blixt i den mörka hallen. Den verkliga färgen är nånstans mittemellan. 

    Jag kan försöka ta en bild i dagsljus utan blixtar och annat tjafs, så kanske den rätta färgen syns bättre.

     
  • daniiel

    Kan bara inflika att jag är mer än nöjd med Mylove och mina två klänningar därifrån :)

    Och även att oavsett vilken kinasida du beställer ifrån, så är det ett vågspel. Många får fina klänningar och är väldigt nöjda, några får klänningar som är fel och blir missnöjda. Det är så med alla sidorna. Även det att företagen blir svåra att ha att göra med om man påpekar något fel gäller alla.


Svar på tråden Beställt från mylove-bridal.com?