• Mariem
    Äldre 18 Jan 21:39
    42979 visningar
    29 svar
    29
    42979

    Nån som har erfarenhet av Mary Kay produkter?

    Har just köpt hudvårdsprodukter från Mary Kay. Min säljare har även erbjudit sig att hjälpa till med bröllopsmakeupen. Är det nån som använt smink från det märket som vet om det är bra?

  • Svar på tråden Nån som har erfarenhet av Mary Kay produkter?
  • MissyS­ophie
    Äldre 18 Jan 21:41
    #1

    Jag har vart säljare för MK men tycker personligen att märket är överskattat, det är dyrt och är väl helt OK att använda men inga direkta WOW produkter men självklart ska man testa sig fram vad man själv tycker :")

  • soffia
    Äldre 19 Jan 12:33
    #2

    Jag gillar dom inte! Tycker det är alldeles för dyrt för det man får och sen gillar jag inte konceptet med att inte kunna gå till en fysisk butik och köpa det man behöver och jämnföra olika produkter, utan du måste kontakta säljaren och få prudukten skickad eller altrenativt hämta den själv.


    Makeupen skulle jag inte ta från dom, jag har testat en make via en Mary Kay säljare och det var total katastrof! Jösses jag såg som en clown, bokstavligt talat! Tvättade av mig innan jag gick ifrån henne.


    Eller så är hon jätteduktig just den du tänker anlita....men jag vet inte, jag själv är väldigt förtjust i Make up store och har själv bokat en tjej som åker runt mycket och anpasar sig efter mina önskemål!


    Men ska du ändå anlita den du tänkte så se verkligen till att nogrannt få olika test sminkningar, och att du verkligen känner dig nöjd med resultatet!


    Vad ska hon ha för maken?


     


     

  • EMH
    Äldre 19 Jan 13:08
    #3

    Jag har en dotter som funderade på att sälja Mary Kay, hon blev i princip övertalad... Vi fick testa de produkterna, jag tyckte inte de var speciellt bra. Färgerna på foundationerna var konstiga, de luktade mystiskt och höll inte..

    Jag tycker man ska anlita en riktig makeupartist till sitt bröllop, de MK konsulterna är ju sällan utbildade..

    Lycka till! 

  • Äldre 19 Jan 13:12
    #4

    Jag går nog imot de andra här som har svarat. Jag har använt Mary Kay´s hudprodukter och det har fungerat bra. Själv har jag jätteporblem med min hud, men deras hudprodukter fungerar för MIG.


    Prova och se hur du tycker att det känns för dig. Det är igentligen ingen annan som kan säga hur det blir för dig!


    Lycka till!

  • soffia
    Äldre 19 Jan 15:36
    #5
    Misswert skrev 2012-01-19 13:12:28 följande:

    Jag går nog imot de andra här som har svarat. Jag har använt Mary Kay´s hudprodukter och det har fungerat bra. Själv har jag jätteporblem med min hud, men deras hudprodukter fungerar för MIG.


    Prova och se hur du tycker att det känns för dig. Det är igentligen ingen annan som kan säga hur det blir för dig!


    Lycka till!


    Produkterna kan ju diskuteras, men dom är ju inga makeup artister.
  • Mariem
    Äldre 19 Jan 15:47
    #6

    Hon tar inget betalt för att göra det. Men skulle hellre betala nån så det blir bra än gratis och dåligt...
    Får se om jag blir nöjd med provsminkningen. Annars får jag se mig om efter någon annan. Men det är ju väldigt individuellt hur bra personer är på att sminka.
     Jag tänkte mer på själva produkterna. Om dom håller bra och så. Jag har än så länge bara provat MK´s fondation och den verkar inte vara så bra... (fast det kanske är för att jag inte har primern?)

  • soffia
    Äldre 19 Jan 15:55
    #7
    Mariem skrev 2012-01-19 15:47:32 följande:

    Hon tar inget betalt för att göra det. Men skulle hellre betala nån så det blir bra än gratis och dåligt...
    Får se om jag blir nöjd med provsminkningen. Annars får jag se mig om efter någon annan. Men det är ju väldigt individuellt hur bra personer är på att sminka.
    Jag tänkte mer på själva produkterna. Om dom håller bra och så. Jag har än så länge bara provat MK´s fondation och den verkar inte vara så bra... (fast det kanske är för att jag inte har primern?)


    Fast du ska inte behöva ha en primer för att en foundation ska lägga sig bra, jag använder dels foundation från makeup store när jag tex ska ut för att den täcker mest och sen för att den håller bra, på dagarna använder jag maybelline mineral foundation just för att den är lättare och skönare att ha på dagtid.....Du ska nog kanske testa en annan foundation.


    Jag har aldrig behövt använda en primer för att det ska hålla, det gör jag enbart om jag ska ut och festa för att kag vill ha det lite mer hållbart.

  • soffia
    Äldre 19 Jan 15:56
    #8

    Och självklart ska du ha en provsminkning och känna på läget

  • soffia
    Äldre 19 Jan 15:57
    #9
    soffia skrev 2012-01-19 15:55:24 följande:

    Fast du ska inte behöva ha en primer för att en foundation ska lägga sig bra, jag använder dels foundation från makeup store när jag tex ska ut för att den täcker mest och sen för att den håller bra, på dagarna använder jag maybelline mineral foundation just för att den är lättare och skönare att ha på dagtid.....Du ska nog kanske testa en annan foundation.


    Jag har aldrig behövt använda en primer för att det ska hålla, det gör jag enbart om jag ska ut och festa för att kag vill ha det lite mer hållbart.


    För att det ska bli ett bra resultat menar jag såklart
  • Danned­o
    Äldre 19 Jan 16:43
    #10

    Jag köpte MaryKay av en kompis och tyckte det funkade jättebra tills jag plötsligt fick fullt av kvisslor i hela ansiktet . Jag gick till en hudterapeut som så att det såg ut som om jag använt dåliga produkter med mineraloljor som täppt till alla porer. Jag trodde inte det kunde stämma eftersom produkterna var så dyra, med det visade sig att det visst var mineraloljor i, och det tog hur länge som helst innan min hy blev ok. Ang sminket så kan är det ju bara att testa, men min uppfattning är att man inte blir en speciellt bra sminkös av att gå en helgkurs, och det känns inte som att deras fokus ligger på bra sminkprodukter.

Svar på tråden Nån som har erfarenhet av Mary Kay produkter?