• Happy Bride

Varför har ni valt just Det datumet?

Varför har ni valt just Det datumet för att gifta er? Betyder just de datumet något speciellt för er eller beror det på någonting annat?

Tänkte det kunnde vara kul och hör hur ni andra tänker/tänkte när ni valde just ert bröllopsdatum =)

Vi själva ska gifta oss den 14/7. Detta pga av att vi blev tillsammans 14/10-00 förlovade oss 14/2-03 och ska nu gifta oss 14/7-12 =)

• Svar på tråden Varför har ni valt just Det datumet?
  • JesFre

Vi har planerat att gifta oss (jag är väl mer övertygad om jsut datumet än min fästman, han tycker det är lite tidigt men gillar datumet Flört) den 13/6 2015. Ja det är långt kvar men då kommer det vara 55 månader sen vi blev tillsammans. Det är även på en lördag villket hjälper till då vi har släkt som kommer behöva resa en bit. 

• Fru Twist

Jag är praktiker. Vi bestämde oss för den 19 maj i år för att det är kristihimmelsfärd på torsdagen innan så många har långhelg och vi får lite tid innan att göra det sista :)

• daniiel

Vi valde 13 augusti 2011 av någon anledning. Vi bestämde oss för att göra slag i saken i februari förra året. Vi funderade, när kunde det passa bra. Ja, inte när min make hade semester, för då hade vi andra planer och vi ville ju hinna spara lite också. Vi valde då månaden augusti och kyrkan vi ville vigas i var ledig den 13 augusti klockan 13.00, så då fick det bli så :)

• Mariamilena80

Vi blev tillsammans 2 september -94, förlovade oss den 2 september -98, så det fanns bara ett datum att gifta sig på å det var den 2 september -2011 =)

• CJIGBG

Vi valde vår dag, 26/5-2012 framförallt av praktiska skäl

Min sambo friade 5/5-2010 och egentligen hade väl jag tänkt att bröllopet ska till ett år efter förlovningen.

Men det fungerade inte så bra med mitt arbete då jag doktorerar och det skulle 2011 krocka med mitt halvtidsseminarium och jag inte vill att bröllopsplanering ska krocka med mitt arbete (då jag vet att jag i det läget väljer karriären främst)

Att det sedan blev 26 maj har att göra med att vi båda ville ha i maj, men båda ska också springa Göteborgsvarvet 12 maj, så den helgen gick ju bort, och då även helgen innan (då man inte vill dricka alkohol, äta festmat en vecka innan) och helgen efter (man kan ju ha träningsvärk och skada sig efter en halvmaraton) så då var det bara 26 maj kvar :)

• LitenSandra

Vi valde vår dag (11/8 - 2012) då min m2b friade till mig 11-11-11 och vi ville gifta oss inom ett år efter förlovningen, kul att få in 11 i bröllopsdagen också. Har då varit ett par i 7 år och 7 mån. :) 

• Vingilot

Vi gifter oss på vår 5-åriga förlovningsdag.

• sofi 88

Förlovade oss 7/7-10 för vi tänkte att det är ett lätt datum att komma ihåg när det är samma siffra två gånger liksom, å så var 7/7-12 en lördag så då kör vi på det :D Det upptäckte vi samma kväll som vi förlovade oss så vi hade inte tänkt innan på att välja ett datum som kunde passa två år senare, hehe.

• Pertinax

Jag och min m2b hade känt varandra ett par år (träffades 2007) innan vi blev tillsammans, men bara träffats ett par gånger per sommar under dessa år. 15/8-09 vågade han till slut be om mitt telefonnummer. 25/9 blev vi officiellt ett par. När vi skulle förlova oss ville vi ha ett lite roligare datum än bara årsdagen, så jag började titta tillbaka och fundera och till slut blev det ett år efter att han bad om mitt nummer. Nu i sommar gifter vi oss 15/8, två år efter förlovningen och tre år efter det som faktiskt ledde till att det blev vi.

• TheD

Vi gifte oss den 6/8-11 för att vi ville gifta oss sommartid. Juni, nja då är risken att det kan vara dåligt väder/lite kallt. Juli är min födelsedagsmånad och vill ha den för mig själv ;) Ok, augusti men inte för sent så hösten börjar komma.

Så ja...var väl därför haha Annars skulle vi ha gift oss det datumet vi blev ett par-datumet för förlovniing för det var en lördag men september var inte lockande. Men ett bröllop gick jag på iaf den dagen :D

Svar på tråden Varför har ni valt just Det datumet?