• Happy Bride

När skicka inbjudningarna?

Vi ska gifta oss i juli i år. Ska skicka ut save the date kort i början på februari. Men när ska man skicka inbjudningarna? min sambo vill skicka ut dom så att osa datumet är 2 månader innan bröllopet, ifall de faller bort några som ej kommer, så kan vi skicka ut till fler. Är 12 st som vi är lite osäkra på om vi har råd att bjuda, eftersom i nuläget är det 90 personer som står på inbjudningslistan. Kan man göra så eller vad skulle ni göra? Skicka ut till alla (även de 12) och chans på att några kommer falla bort, eller helt änkelt strunta i att bjuda dom och har osa 1 månad innan bröllopet?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

• Svar på tråden När skicka inbjudningarna?
  • Brud 121212

vi skall gifta oss den 12/12, vi kommer skicka ut inbjudningar i Juni, eftersom vi gifter oss en onsdag så vill vi folk ska hinna ta ledig från jobb =)

Kommer sätta OSA en månad innan bröllopet, då vi inte ska ha ngt jättestort och behöver inte lägga ner såå mycket tid på att fixa med en miljon grejer =)

• SusanneJoh
    daniiel skrev 2012-01-18 16:39:50 följande:
    Haha ja, man kan ju se på det så också. Jag vet bara många brudar här inne som råkat ut för det där :)
    ja, jag har tänkt på det jag också. Det är därför jag bifogar frankerade svarskort, för då kanske så många som möjligt svarar direkt. 
    Sen så får jag väl vänta ca 2 veckor och se hur många det är som svarat, och sen ringa och tjata på dom som inte svarat.  
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • Pia330

Vi gifter oss 18/8 och skickade ut våra inbjudningar för någon vecka sedan! Allf för att ge alla möjlighet att planera in med semestrar osv. Vi har fått många samtal och positiva kommentarer till att vi varit ute i god tid så att alla ges möjlighet att planera in detta. Vi har osa 17 juni. Jag tror att den som verkligen vill gå på bröllopet glömmer inte bort inbjudan och att anmäla sig! :)

• malinax

Jag är otålig. Vi har inte riktigt bestämt datum än men blir nog i slutet av februari nästa år. Jag har också tänkt att skicka ut Save the date kort utan att skriva vem det är ifrån.. Hur långt innan kan man göra det?

• max alexis

vi ska gifta oss den 21 / 7 och ka sntrax skicka inbjudningarna. har satt osa den 20 juni.
    men känns som det borde kanske varit en månad innan. men det går nog ändå :)

• MySweetShadow

Vi ska gifta oss 14/7 o tänkte skicka ut inbjudningarna någon gång den här månaden. Mest för att det är mitt i folks semestrar o sånt, o många vi känner åker utomlands/på semester då.
    Vi har satt OSA till 1:juni, så vi får 1,5 månad på oss med det sista att förbereda...

• ella

Vi gifter oss den 4 augusti. Imorgon går våra save the date kort ut och de rikitga inbjudningarna skickas ut i början av maj.

• ewamarie

Vi gifter oss den 25/8 och vi skickade vår inbjudningskort för två veckor sedan och OSA är 30/4. Anledningen till att vi skickade ut våra inbjudningar så tidigt och att OSA är redan 30/4 är för att vi bjuder alla på en helg på annan ort. Vi kommer hyra stugor till alla våra gäster och vi behöver svara stuguthyraren i tid.

Ett par dagar efter inbjudningarna kommit fram så hade alla utom en familj (min morbror med familj...) svarat.  

Vi hade inga svarskort utan folk fick svara till mail eller på vår facebooksida. Funderar nu på om man kankse brukar ha svarskort??

• lolliepopsie

En fråga då..

Vem skriver på kuverten? För hand,dator??

Har ju tänkt på allt annat,såsom frimärke & så..så jag vill ju inte ha ngn ful handstil på dom!

Vi för alltid
  • ewamarie

Vi beställde kort från kortdesign.se och lät dom trycka den/de inbjudna på inbjudan. Typ
    Härmed inbjudes
    familjen xxx
    till vigsel... osv

Vi beställde oxå kuverten tryckta med gästernas adresser. Det kostade 3:-  extra per adress. Vi tyckte att det absolut var värt det! 

Svar på tråden När skicka inbjudningarna?