• Happy Bride

Barn på bröllop?

Vi tänker inte ha barn med på bröllopsfesten, men till vilken ålder räknas man som barn på bröllop?

• Svar på tråden Barn på bröllop?
  • Moster Stina

Under 15 kanske?

Fast är det gränsfall så kan man väl låta 13-åringar förlja med. De är ju rätt stora faktiskt!

• Mela01

Vi skjälv ska ha barnfri fest o vi har väl sagt 14-15 års åldern. Men det beror på vad ni själva vill ha för ålder med. Finns ju dom som sätter 18 årsgräns.

• förlovadflicka

Jag tycker det beror på anledningen till att man har barnfritt. Om det är för att man inte vill att föräldrarna ska behöva sitta och mata barnen och underhålla dem så kanske 10-årsgräns funkar bra, är det däremot för att folk ska dricka och dansa på borden så kanske det är bättre med 18-årsgräns... ;)

• Happy Bride

Tycker själv att 13-15 år ok ålder. Men hur skriver man i inbjudan? Ammande barn är ju givetvis välkomna. Vi har själva en liten dotter på 2 som ska vara näbb, som självklart ska va med på festen, men åker till barnvakt efter middagen.

Min sambo har 2 bröder som har 2 barn var som är under 2- 6 år. Hur ställer man sig till som?

• Mela01

Bara skriva något liknade som " Vi älskar barna och dom är välkomna undervigseln och middagen. Men efter middagen Älskar vi eran barnvakt! " eller något liknande..

• Happy Bride

Tror att de kan misstolkas vår mening om man skriver så, eftersom nästan alla våra vänner och en del släktingar har barn från 1-6 år. Är typ bara 6 barn som är äver 10. Så ska vi bjuda alla barnen på festen så blir de nästan 30 barn och de funkar inte för våran budjet

Kan man kanske skriva så här: "Vi älskar barn och dom är välkomna under vigseln men på festen så är ändas barn över 10 och ammande barn välkomna" hur skulle ni ta de? Låter de otrevligt?

Eller ska man bara skriva att de närmaste barnen är välkoma på festen? Finns några som har barn över 10 och de är mer vilda än tama och som vi helst innte vill ska komma....tyvärr

• Mela01

Jag skulle inte ta illa upp av det alls tycker det låter bra! Om det e så du känner så sätt en högre ålder istället för 10. Barn över 13 o ammande barn kanske..

• gbg2012

är det inte lättast att skriva barnfritt? Med undantag för ammande barn. 

Vi kommer ha det, men min 17 åriga lillebror kommer dock men jag räknar inte honom i detta eftersom han är familj.  

Vi har hittlils inte hört något negativt om detta att vi har barnfri fest. De flesta vill kunna slappna av och alkohol och liveband är mer en fest för vuxna. 

• daniiel

Jag håller med, ska man ha barnfritt, så kan man lika gärna ha helt barnfritt (med undantag för ammande). Jag tror inte det är så många tonåringar som jättegärna spenderar en kväll på middag med mamma och pappa, när de istället hade kunnat få ha huset själva och se film med polarna tex.

• Annixa

Vi skrev nåt liknande att vunnit vill ha en barn fri middag å att dom har det nog bäst med sin barnvakt men att hämmande barn är givetvis välkomna. Även våra barn kommer inte att vara med under midjan. dom kommer att vara brud nobbar å så men efter kyrkan åker mina halv stora barn till sin pappa även våran gemensamma tre åriga dotter ska dit. vi känner att vi vill kunna äta middag utan att behöva skära å sköta den lilla. vi är aldrig själv så den här dagen vill vi vara barn fri . Vi har tonåringår i släkten å deras föräldrar ska låta dom få vara hemma. men alla barn kommer till kyrkan.

Svar på tråden Barn på bröllop?