Jag var på Nackamässan förra året med fästmannen.
Fast jag hade hört av någon att Grands mässa skulle vara absolut finast och bäst. Men eftersom vi ville hålla vår tajta budget så köpte vi via nätet biljetter till Nacka och fick det mycket billigare än på Grand.
Det var väl kul att gå på mässa tyckte jag. Kul att se modevisning och att få äta MASSOR av godis och mandelbiskvier som det bjöds på överallt. Något vi saknade var något drickbart så ett hett tips är att ha med sig en flaska vatten i handväskan!
Det är väl lite som att vara utomlands och bli överfallen av sådana inkastare som skall försöka få in en på deras restaurang eller bar. Man överfölls av försäljare överallt vilket ju kan vara lite jobbigt. Jag hade kanske önskat mig mer allmän inspiration till bröllopet, men sanningen är ju den att en mässa ju besöks av just företag som vill att man skall välja just deras restaurang, herrgård, syattelje, guldringar osv.
Så är man inte törstig och trött på framfusiga försäljare så är det rätt kul ändå.
Jag är JÄTTEglad att jag gick dit, och att jag valde att gå med just fästmannen. Hade VERKLIGEN inte förstått på vilket sätt det skulle varit kul att gå på med mamma, tjejkompisar och tärnor. Men det är vad jag tycker förstås. Det kändes ju lite kärleksfyllt att gå runt där med honom.
Ett ställe frågade fästmannen om vi hade förlovat oss, eller friat än , för annars hade han det perfekta stället.
Just det försäljningsknepet var ju rätt konstigt men kul. Jag tror verkligen inte att några går på bröllopsmässa utan att först diskuterat giftermål eller hur?!
Nåja go vänner. Hoppas att ni får jätteroligt! Tror INTE att man behöver besöka bägge mässorna, om man inte vill slösa på pengar förstås.
Men fundera på det där med att ta med väninnor och mamma. Det görs VÄLDIGT mycket reklam för resor t ex. Vad skall liksom de tycka till om det? Men modevisningen kan förstås vara kul med kompisar kanske....
Som sagt hoppas ni får det roligt och GLÖM inte vattnet!!!!