• syringa

Tidsschema för dagen?

Hej allesammans! Bokade idag kyrka och lokal, det blir i juli och tiden något tidigare än vad jag hade tänkt mig: Redan klockan 13.00 är vigseln.
    Lokalen där vi ska ha maten ligger alldeles intill kyrkan. Vi kommer förmodligen ha buffé.

Vad rekommenderar ni för tidschema för dagen för en tidig vigsel?
    När ska man fotograferas? När börjar och slutar maten?
    Vad gör man efter att man har ätit, eftersom det hela blir så tidigt?

• Svar på tråden Tidsschema för dagen?
  • Ms Shelly

Syrran gifte sig 13.00 fottade direkt efter i ca 1.5 tim medans gästerna tog sig till lokalen sedan miglade (cocktailhour) gästerna.
    Maten intogs efter ca 3 tim efter viglsel men kan vara bra att ha lite spelrum. vi åt i ca 1.5-2 timmar (buffe) sen dansade vi loss till klockan var vääääääldigt sent.
    Bra att ha lite extra tid vid det mesta så man kan njuta av dagen utan att stressa. Bjud på lite cocktail hour med lite snacks så blir inte gästerna jättehungriga under tiden då ni fottas. 

• syringa

Tack för tips! Vi hade funderat på fotograf innan men kanske det blir bättre efteråt trots allt.

• jkbr

Vi hade vigsel kl två  , fotade efter  (gästerna checkade in på rummen och minglade med champange) och hade middag kl fem ,middagen tog väääääldigt lång tid var väl färdiga runt nio , sen var det dans och tårta  och full fest.
    Det hade inte gjort oss nått om vi  hade haft allt en timme tidigare som i erat tillfälle.
     Det blir nog ganska stressigt om ni ska fotas innan (då måste du ju var klar med smink och hår till senast elva  beroende på hur långt det är till kyrkan ) 

• syringa

Tack för svar! Jag börjar också tro att det kan bli stressigt med foto innan.
    Då vill man ju ha all tid till frisyr och smink precis som du säger jkbr.

Svar på tråden Tidsschema för dagen?