Alkohol
Vi har funderat mycket på detta med alkohol på bröllopsfesten. Vi känner att vi inte riktigt har råd att köpa en massa sprit att bjuda gästerna på, samtidigt som vi inte vill att det ska vara stelt och tråkigt utan det ska vara festkänsla, inklusive alkoholen. Jag dricker aldrig och min blivande dricker ytterst sparsamt, så det känns naturligt att det ska vara sparsamt med dricka under festen. Efter många om och men har vi beslutat oss för att servera lätt- och folköl/cider till maten, men något starkare bjuder vi inte på. Vi har dock inget emot att folk dricker på vår fest. Vi övervägde att ta betalt för den alkohol som går åt under kvällen, men det känns svårt att hitta rätt mängd att köpa. Min blivande kände dessutom att det var helt fel att gästerna ska behöva ta pengar med sig och betala för något som det vanligtvis bjuds på. Nu när vi har tröttnat på spritfunderingarna, så känner vi mest att fasen, den som vill dricka får väl ta med sig sitt eget sprit! Men.. är det dumt och konstigt att göra så? Att be folk ta med sig sin egen dricka? Då måste det ju stå på inbjudan också...