JesFre skrev 2012-01-15 21:12:00 följande:
Blev ett väldigt långt sitat så jag bara nämner ditt namn Chicita, du har helt rätt i mycket av det du skrev.
Allt detta ligger så pass lång tid fram så vi kanske hinner ändra oss men jag tror vi kommer köra på mörkkostym. Dels för att det kommer vara ett sent eftermiddags bröllop ocb för att vi vill ha det lite "finare" Inte för att det behöver bli roligar

läst lite på din andra tråd. Men för att det i alla fall passar oss och våra familjer (eller ja mina två familjer. Min fästmans familj kommer kanske tycka lite annorlunda men så är det)
Jag gillar tanken att vi båda kommer vara extra uppklädda men inte utklädda. Och skulle inte vilja att våra gäster skulle känna sig utklädda som i ditt exempel.
Skulle gärna haft ett helt Frack bröllop som min fars andra bröllop där festen hölls på Sofiero Slott. (Jag var 8 och tyckte att det var det vackraste jag någonsin sett

) Men jag är inte min far (tack och lov!)
En mindre kyrka, en fin resturang, enklare kläder och bara fästmannen och jag framme vid prästen. Det låter mer som "oss" Och om någon av våra vänner skulle komma med kavajen hängandes kvar i bilen så skulle det gå bra det med. Så länge de kom.
Nu ska jag slita mig för stunden från BT och fortsätta packa ner hela min lägenhet. Flytta är jättekul! Packa är däremot inte det.. Hur mycket saker kan en snart 23årig tjej egentligen ha...
Haha.. ja jag lider av lite "fingerdiarré" i dag känner jag

Svårt att vara kort och koncis...
Ofta utvecklar sig planerna vartefter och det är inte säkert att man har det bröllop man tänkte från början när det väl är dags.
Mitt bästa råd är att dra upp rätt grova ramar för hur ni vill ha det, och sen dela bitar här och där med släkt och vänner och se hur dom reagerar. Många gånger kan man exempelvis välja restaurang / cateringfirma / lokal först och bestämma meny och sånt senare när man spikar antalet.
Så hör er för lite, sondera terrängen alltså. Och utgå ifrån det när ni bestämmer er i slutänden sen