• drömme­r
    Äldre 15 Jan 15:41
    7003 visningar
    37 svar
    37
    7003

    Denna som tärnklänning??

    Snälla säg vad ni tycker! Vad skulle ni sagt om denna som tärnklänning?



    Är den för enkel?? Jag tänker mig en vit lyxigare bolero i kanske spets eller satin till, och sen vita skor.

    Jag är ute efter klänningar i denna färgen, som inte är för enkla, och som är i en kort modell så mina tärnor inte skulle känna sig bekväma i fina långklänningar... 
     De ska heller inte kosta alltför mycket, och ska vara något som tärnorna kan ha användning för även efteråt, om de vill behålla den.

  • Svar på tråden Denna som tärnklänning??
  • aniara
    Äldre 15 Jan 15:56
    #1

    Jag vet inte vad ni har för klädkod men om det är kavaj så tycker jag klänningen är både för enkel och för kort. Kavaj innebär knälång kjol. Dessutom tycker jag att den är för sexig för sammanhanget när den både är urringad, kort och tajt.

  • drömme­r
    Äldre 15 Jan 16:04
    #2

     


    Okej, tack för ditt svar!!


    Ja klädkoden ska vara kavaj, men vi tänkte nog ha en kortare klänning till tärnorna.... Eller det hänger lite på vad vi hittar, men iaf inte längre..... Och urringad tycker jag förvisso inte den är, då den täcker hela brösten. Lite det jag vill åt, så inga v-ringade uringningar då en är väldigt storbystad..


     


    Men denna då? Denna går till knäna, och så kanske man kan sätta ett snyggt satinband i midjan?  

  • SannaV
    Äldre 15 Jan 16:12
    #3

    Den sista klänning tycker jag är bättre.
    Den var söt och rätt enkel men inte tråkig (om du förstår hur jag tänker) och med rätt accesoarer så blir det nog jättefint tror jag. :)

    Men det är klart.. den första klänningen kanske ger ett helt annat intryck på dina tärnor?
    Det första jag ändå tänker när jag ser den på bild är att den är lite, som tidigare nämnts, för sexig (i brist på ett bättre ordval).
    Hoppas att du lyckas hitta nått bra. :)

  • aniara
    Äldre 15 Jan 16:14
    #4

    På bilden du lagt in täcker den inte hela modellens bröst. Och med en tärna som har stor byst lär den bli ännu mer urringad (tror inte kommer sitta speciellt fint heller). Den andra klänningen tycker jag känns både mer festlig och mer classy. Den ser inte knälång ut på bilden här, men det kan ju vara en synvilla.

  • drömme­r
    Äldre 15 Jan 16:15
    #5

    Ja men sen tänker jag att det kanske är för att modellen poserar på det viset?? Men ja jag tror jag ska beställa hem båda till mina tärnor så de får testa. Tack för era svar !!

  • sofi 88
    Äldre 15 Jan 16:23
    #6

    Jag har haft en klänning som liknar den första, å då var den delen längst ner som är tight ganska lång, å man kunde välja själv lite vart man ville sätta den å då anpassar man själv längden. På min var det axelband och jag är ganska storbystad men den såg inte för "sexig" ut tycker jag. Men om det finns möjlighet att prova på alla tärnor så tror jag det är det lättaste. Tycker som sagt den första är fin :)

  • drömme­r
    Äldre 15 Jan 16:29
    #7

    Tack Sofi 88 för ditt svar!! Jag har själv en liknande i helsvart, och den kan man få ända ner till knäna om man vill.... Man kanske kan sy in ngt silikonliknande band runt om i kjolen tänkte jag så man kan sätta den lite längre ner utan att den liksom glider ner och bara "hänger"?

  • Äldre 15 Jan 16:43
    #8

    Bara en tanke, den första klänningen är rosa, men den andra är mer korallfärgad, eller? Men det kanske inte spelar så stor roll vilken färg klänningen är :)


  • Emma84
    Äldre 15 Jan 17:21
    #9
    drömmer skrev 2012-01-15 15:41:11 följande:
    Snälla säg vad ni tycker! Vad skulle ni sagt om denna som tärnklänning?



    Är den för enkel?? Jag tänker mig en vit lyxigare bolero i kanske spets eller satin till, och sen vita skor.

    Jag är ute efter klänningar i denna färgen, som inte är för enkla, och som är i en kort modell så mina tärnor inte skulle känna sig bekväma i fina långklänningar... 
     De ska heller inte kosta alltför mycket, och ska vara något som tärnorna kan ha användning för även efteråt, om de vill behålla den.
    Jag tycker den var skitsnygg!
    Var finns den att köpa?
  • msafr0­5
    Äldre 15 Jan 19:59
    #10

    Vart kommer den andra klänningen ifrån? Superfin ju!

Svar på tråden Denna som tärnklänning??