• chesa
    Äldre 15 Jan 01:25
    3482 visningar
    5 svar
    5
    3482

    Lila bröllop hur gör man med bordsplacering?

    Vi ska ha lila bröllop, alltså typ allt i lila och vitt, dukning, kläder, tårta etc.etc..men jag har funderat på hur man gör med bordsplacering ang. " tavlan" man sätter upp så gästerna ser var de ska sitta, hur " döper" man den eller numrerar man bara som vanligt? tänkte att det skulle vara lite roligt att även den lila färgen skulle ingå där på nåt sätt..endel döper ju borden efter olika saker beroende på vad de har för tema eller så..är det nån som har nåt förslag?

  • Svar på tråden Lila bröllop hur gör man med bordsplacering?
  • Äldre 15 Jan 01:45
    #1

    Vi hade färgtema lila och vitt. Själva tavlan hade lila ram och sen stort vitt papper där formen på borden (E-bord) var med och sen namnen med kursiv text. Vi fick det tryckt p något ställe så vi skrev det inte för hand haha .... räckte gott och väl. Själva tavlan behöver inte överdrivas så att säga ;)

  • Äldre 15 Jan 02:20
    #2

    Jag kom på det lite sent att det kunde vara bra med en sådan tavla, men köpte en kilram med duk på Clas Ohlson och lite färgat papper. Limmade papperet på duken, klippte ut och limmade fast borden och skrev dit alla namnen. Dekorerade sedan med lite organza- och sidenband. Ställde duken på ett staffli som min morfar hade gjort vid ingången till lokalen. Vårt färgtema var rosa, svart och vit.


  • Äldre 15 Jan 16:56
    #3
    daniiel skrev 2012-01-15 02:20:56 följande:
    Jag kom på det lite sent att det kunde vara bra med en sådan tavla, men köpte en kilram med duk på Clas Ohlson och lite färgat papper. Limmade papperet på duken, klippte ut och limmade fast borden och skrev dit alla namnen. Dekorerade sedan med lite organza- och sidenband. Ställde duken på ett staffli som min morfar hade gjort vid ingången till lokalen. Vårt färgtema var rosa, svart och vit.


    Oj, vad många ni var vid H-bordet! Jag tror vi slängde vår bordsplaceringstavla :)
  • Äldre 15 Jan 17:14
    #4
    TheD skrev 2012-01-15 16:56:07 följande:
    Oj, vad många ni var vid H-bordet! Jag tror vi slängde vår bordsplaceringstavla :)
    Haha jasså? Hur många brukar sitta där då? Nja, vi, våra föräldrar och systrar med respektive. Hade vi inte varit så många, så hade det ju varit alldeles tomt på kanterna. Hade ju kanske varit lite trist för de som satt på utsidan längst upp mot H-bordet.

    Bilden är från någon dag innan bröllopet, vi har dock inte slängt tavlan, den ligger nog i någon hög i klädkammaren :P
  • Äldre 15 Jan 19:00
    #5
    daniiel skrev 2012-01-15 17:14:13 följande:
    Haha jasså? Hur många brukar sitta där då? Nja, vi, våra föräldrar och systrar med respektive. Hade vi inte varit så många, så hade det ju varit alldeles tomt på kanterna. Hade ju kanske varit lite trist för de som satt på utsidan längst upp mot H-bordet.

    Bilden är från någon dag innan bröllopet, vi har dock inte slängt tavlan, den ligger nog i någon hög i klädkammaren :P

    Så många man vill ha ;) haha hos oss var det,


    syster (tärna), pappa, jag, maken, mamma, en av makens barndomsvänner (marsalk)


     


    Ja i klädkammaren kan man hitta mycket saker :p

Svar på tråden Lila bröllop hur gör man med bordsplacering?