• Doris
    Äldre 13 Jan 15:11
    5725 visningar
    21 svar
    21
    5725

    Gröna tärnklänningar?

    Skulle behöva hjälp att hitta gröna (typ ljus olivgrön) klänningar till mina tärnor. Det verkar svårt.... Den ena tärnan är 11 år och den andra 28 år.

  • Svar på tråden Gröna tärnklänningar?
  • Doris
    Äldre 21 Jan 11:35
    #1

    Puffar lite....

  • Äldre 21 Jan 11:44
    #2

    Här kanske det finns något?
    augustibrud.bloggplatsen.se/2012/01/15/7098034-goddess-in-green/

    Det är ju svårt annars när det är så stor åldersskillnad. De kanske inte känner sig bekväma i samma typ av klänning och jag vet inte hur pass storlekarna på dom skiljer sig åt? Jag vet inte heller om du kan tänka dig några större färgskillnader, för att hitta en barnklänning och en vuxenklänning i samma färg kan nog bli en utmaning.

    Det finns ju alternativet kinaklänning, då skulle du kunna beställa två olika modeller, men få dom i samma färg. Då blir ju utbudet betydligt större.

    Bara ett exempel, denna klänningen till den yngre tjejen
    www.mylove-bridal.com/the-lovely-junior-bridesmaid-dress-jbd0103_p2142.html
    och denna till den äldre
    www.mylove-bridal.com/the-lovely-short-bridesmaid-dress-lbd06184_p4294.html
    men i du beställer dom i samma grönfärg.


  • Doris
    Äldre 21 Jan 12:32
    #3

    Tack! Bra tips att beställa frpn Kina. Jag vet dock inte om jag vågar, tycker det är svårt när man inte kan se klänningarna i förväg. Jag tycker absolut att de kan ha olika modeller, det viktigaste är att de känner sig fina och bekväma. Ja jag antar att det blir svårt att hitta i samma nyans.

    Hur gör ni andra då när ni väljer tärnklänningar?

  • Äldre 21 Jan 12:49
    #4

    Haha ja, jag beställde två exakt likadana tärnklänningar från Kina till mina tärnor ;P



  • Doris
    Äldre 21 Jan 15:03
    #5

    Jättefina!! och vilka fina buketter.

  • Doris
    Äldre 9 Feb 15:23
    #6

    Puffar lite....

  • Cattis­77
    Äldre 9 Feb 17:40
    #7

    Jag beställde en grön/vit klänning från Kina, men den kom i helt fel storlek, och de vägrar ge mig ångerrätt. Jag beställde en strl 44, men den är en 38/40. Den är till salu. Den är iofs. inte ljusgrön, utan mer skogsgrön eller vad man ska säga....om du inboxar det mobilnummer skulle jag kunna skicka en bild om du är intresserad, har ingen bild i datorn, endast i mobilen.

  • brudiå­r
    Äldre 9 Feb 18:45
    #8

    Mina tärnor köpte olivgröna klänningar hos ww.bridaloutlet.se.Glad


  • SaJo19­81
    Äldre 9 Feb 19:50
    #9

    Du känner ingen som kan sy? Det brukar vara lättare att fixa då!

  • SaJo19­81
    Äldre 9 Feb 20:22
    #10

    Här är mina tärnor=) min svägerska (nr 1 från vänster) har sytt dem 



     
Svar på tråden Gröna tärnklänningar?