• Redaktör Kristin

Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur bröllopsklänningar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Färger? Längd? Tyg och tillverkare?

Ladda upp en bild på din brudklänning här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om klänningen.

Kolla in andras bröllopsklänningar och lägg upp din egen - så ser klänningarna ut 2012.

• Svar på tråden Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012
  • sofin526

Jag köpte den på Bröllopshuset i Linköping för 6500kr. Det var ett skyltexemplar så jag fick den lite billigare (7900kr hade den kostat annars). Klänningsmodellen heter Alexis Mariage Realité.

• LillZazzi
    LiteVilsen skrev 2012-04-28 16:39:06 följande:
    Jag är ganska säker på att det är en Alfred angelo...
    Butiken i Vinslöv (skåne) har denna att beställa hem. Den kostar då 9000 kr.
    Man kan även få tag på den här:
    dreambride.se/product/product&path=61_90&prod...

Detta är en butik i Ronneby och det var också en beställningsvara.
    Jag tycker denna klänning är skit snygg men den var för dyr för mig =(
    Tack så mycket för hjälpen, men nu när du talar om för mig vad den kostar så är jag en smula tveksam... De var ett hiskligt pris. Men de finns fler fiskar i sjön! (=
  • Syllis 2012

Min brudklänning.
    Vit med blomapplikationer och paljetter

• Syllis 2012
    mjeanettek skrev 2012-05-03 17:26:40 följande:
    Syllis 2012: den var jättevacker :) var har du köpt den och vilken modell?
    Tack så mycket!Den har jag köpt på Tradera.Märke Cherlone.
  • jagheterellen

Jag har beställt den här, men det ska sys på axelband och längre, lite tunnare ärmar på den då jag inte trivs i ärmlöst...! Den är mycket snyggare i verkligheten :) Kommer från Nina Brautmoden (Tyskt märke), har köpt den här i Tyskland i en liten butik i vår stad och det är fjolårets modell så den var nedsatt :) Det var den första jag provade och jag fastnade för den direkt. Bilder på mig i den kanske kommer vid ett senare tilfälle :)
  • Lino83
    moa2012 skrev 2012-04-12 00:17:29 följande:
    Detta är min klänning ! dock inte jag på bilden.. och bandet i midjan kommer vara mörklila då mitt tema är det.

Moa2012!
    Har du beställt från www.tidebuy.com? Är du nöjd? Har det funkat med betalning, måttpassning, leverans, mm?

Jättefin klänning du valt! :)
  • Mrs Ida

Jag söker efter en rosa festkläning, gänra med något silvrigt band, då jag ska på min brors bröllop i sommar..

Mamma till Kewin 1/6-09
  • MeaJ
    sofin526 skrev 2012-04-29 11:57:49 följande:
    Jag köpte den på Bröllopshuset i Linköping för 6500kr. Det var ett skyltexemplar så jag fick den lite billigare (7900kr hade den kostat annars). Klänningsmodellen heter Alexis Mariage Realité.
    verkligen fin klänning Glad
    Sommarbrud 2013
Svar på tråden Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012