• daniiel

Hjälp med val av skor!

Jag är i behov av nya, billiga, varmfodrade skor att ha till/från och i skolan. Jag vill att de ska vara fina, bekväma, men får gärna vara med lite klack. Nu vet jag dock inte vilka jag ska välja, står mellan de nedan. Rösta gärna och/eller lämna en liten kommentar.

1. Med 6cm klack.

2. Med 8cm klack.

3. Med 4cm klack.

4. Med 4,5cm klack.

Ni behöver inte göra er besvär att visa andra skor, för det är något av dessa paren jag kommer köpa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:54

Ja, nu är det klart.. det blev skor nr.1 och skor nr.3 :) Förhoppningsvis passar båda bra :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp med val av skor!
  • daniiel

Kan tillägga att det är gränsfall på klackhöjden på skor nr.2. Jag hade varit bekvämare med något lägre klack. Har ett par med kilklack som är 8cm och det funkar, men kanske det skulle vara skönt att ha ett par lägre vardagsskor också? Jag vet inte.. usch, är så velig. Jag går nämligen till/från varje dag (ca 20-30min enkel väg).

• daniiel
    Skor nr.4, de är bruna, är det verkligen snyggt?Jag velar fram och tillbaka. Är det bättre med svart? Tänker att det passar till allt.
  • Jag han

Jag gillar trean och fyran :) Men jag gav min röst till trean..

• Guffi

Jag röstade på 3an ;) Egentligen tycker jag att ettan och tvåan är snyggare, men eftersom du promenerar fram och tillbaka tycker jag att det är bättre med lägre klack ;)

Kan ju iofs bara tala för mig själv ;)

Lycka till med ditt inköp! :)

• daniiel
    Guffi skrev 2012-01-13 09:55:45 följande:
    Jag röstade på 3an ;) Egentligen tycker jag att ettan och tvåan är snyggare, men eftersom du promenerar fram och tillbaka tycker jag att det är bättre med lägre klack ;)

Kan ju iofs bara tala för mig själv ;)

Lycka till med ditt inköp! :)
    Ettan är ju "bara" 6cm, hade från början tänkt mig ett par med 5-6cm klack. Hade par nummer två funnits med 6cm klack, så hade jag valt dom. Men jag är som lite småförtjust i modell nr.3 och nr.4 också. Jag är lite rädd att jag ska tycka att det blir för högt skaft dock.

Snart får jag nog bara blunda och peka :P
  • Jane

Hej daniiel, jag tycker personligen att nr.2 är snyggast, de är tuffa men kan ändå "kläs upp" om du förstår vad jag menar. Alltså skulle du kunna ha de skorna i andra sammanhang också. Men om du tycker att det är för hög klack då tycker jag att du ska satsa på nr.1 som är snarlika.

De riktiga kängorna gillar jag inte så värst, då man bara kan använda dem till en ledig stil och klädsel och de passar inte till alla klädstilar. Men det beror ju på vad du har för garderob också. Sen är brunt inte så snyggt heller. Glad

• daniiel

Alla skorna är från Skopunkten.se :) Har till godo-kvitto där, så det är därför jag bara vill välja skor ur deras sortiment. Bor dock inte i närheten av någon butik, så kan inte pröva skorna eller se hur de ser ut i verkligheten.

Ja, jag gillar ju par nr.2, men tror det blir lite för hög klack för vardagsskor för min del. Par nr.1 är de jag först tänkte köpa, men jag har alltid gillat brunt, så föll lite för dom när jag såg den modellen, nr.4. Även om jag inte har så mycket som passar ihop med brunt. Par nr.3 tycker jag också om, för de påminner lite om en sko från Dinsko, www.dinsko.se/Shop-online/Dam/Varmfodrat, som jag tycker om.

Jag hade väl aldrig kunna föreställa mig att jag skulle ha sån här beslutsångest!

• Jane

Jag brukar göra felet ibland att jag köper skor eller ett plagg som jag tycker om men som kanske inte är "jag" och sedan när man vill ta på sig det så har man ingenting som matchar eller är i samma stil. Så jag brukar aldrig få på mig det plagget/skorna. Risken finns ju där om du köper de bruna skorna och du inte har något i samma klädstil.

Okej bort med den höga klacken, ta nr. 1 då :)

Svar på tråden Hjälp med val av skor!