• Anonym (Fundersam)

Hur hinner alla med??

Vi ska gifta oss inom ett år och letar nu efter kyrkor och lokaler, vi har hittat en kyrka som vi gillar och en närliggande lokal, vilket känns bra. Problemet är ju dock det att föreningen bara hyr ut lokalen en dag/ett dygn, och vi tror oss behöva lokalen längre än så. Vi har erbjudit att boka och betala för två dagar, men det menar föreningen att någon aldrig har gjort förut och att de inte vill hyra ut lokalen längre än 24 h.

Vi trodde att man skulle dekorera lokalen kvällen innan, och sen inte komma dit förrän efter vigseln med gästerna, och efter festen åka därifrån för att njuta av bröllopsnatten ihop och sen dagen efter vigseln återkomma och plocka undan dekorationer osv samt städa. Tänker vi fel? Hur har ni alla andra gjort/tänkt? Hur länge har ni fått hyra era lokaler? Hur långt innan själva mottagningen har ni fått tillträde?

Till saken hör att vi redan köpt en hel del dekorationer och vet hur vi vill ha det dekorerat.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Hur hinner alla med??
  • TheD
    knyttan skrev 2012-01-13 00:10:50 följande:
    (f.ö - vad gör denna tråd i känsliga rummet??)
    Tänkte påpeka det...
  • TheD

Knyttan och jag har nog samma fundering.. varför vara Anonym för detta/vad gör denna tråd i känsliga rummet?!?!?!

• Chicita
    TheD skrev 2012-01-13 00:15:44 följande:
    Knyttan och jag har nog samma fundering.. varför vara Anonym för detta/vad gör denna tråd i känsliga rummet?!?!?!
    Tänkte på det jag med, men sist jag tog upp det ämnet så fick jag ju mina fiskar varma Oskyldig
  • TheD
    Chicita skrev 2012-01-13 00:18:57 följande:
    Tänkte på det jag med, men sist jag tog upp det ämnet så fick jag ju mina fiskar varma Oskyldig

Iofs :/

Men jag vill gärna veta. Så som andra...

• Niini

Vi hade festen på en restaurang. De dukade o gjorde i ordning medan vi var i kyrkan så allt var klart när vi kom dit :) Dagen efter behövde vi bara hämta ljudanläggningen samt presenterna o blommorna som de hade sat undan i sitt kabinett. Perfekt!

• Lilique

Vi får ha vår lokal från fredagen kl 16.00 - söndagen kl 16.00, så man verkligen gott om tid på sig att städa dagen efter. Skönt! 

• moonlightgirl
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-01-12 21:39:33 följande:
    Hmm, "vår" lokal är en prästgård som tillhör kyrkan och de vill tydligen inte boka upp den mer än 24 h för att ha plats för ev begravningar osv.

vad är det för typ av lokaler ni hittat?
    Vi har hittat en som gjort om en gammal ladugård till festlokal som vi hyr. Han var väldigt förstående och sa själv att till priset ingår att man får ha lokalen redan på fredagen och städa på söndagen. Ha sa även att vi fick köra dit massa dricka osv redan på torsdagen om vi ville. Super bra känner vi för vi kommer att ha nog och göra iallafall eftersom vi lagar all mat själva men hjälp av familjen.
  • Joanna Marie

Vi kommer ha en gammal kyrkskola och vi fick den från måndag kl 16 - onsdag kl 12. Vi gifter oss tisdag dag så tanken är att vi ska städa på kvällen då vårt flyg avgår kl 9 onsdag morgon. Hoppas att kunna få lite extra hjälp av cateringfirman :)

Svar på tråden Hur hinner alla med??