• Äldre 11 Jan 20:56
    10829 visningar
    54 svar
    54
    10829

    Augusti 2012

    Hej hopp!


     


    Kan vi samla alla blivande som säger "ja" till varandra i Augusti i år i denna gruppen?! Stötta varandra, dela erfarenheter, tips och idéer!


     


    Kom igen nu! Heja Augusti-bröllop!

  • Svar på tråden Augusti 2012
  • Äldre 16 Jan 20:18
    #11
    synanceia skrev 2012-01-16 16:06:15 följande:
    18/8 här också! Hur långt har ni kommit? Vi har tyvärr inte kommit långt alls eftersom det hela bestämdes förra veckan! Vi har bokat kyrkan och preliminärbokat lokal. Igår berättade vi för våra närmaste!

    Vi har bokat lokal och kyrka. Bestämt toastmaster, tärnor och marshalker. Vår son och dotter ska vara näbb resp ringbärare. Har inte köpt några kläder ännu då jag ska få bort minst 20 kilo innan dagen B! Har gjort en del pyssel och ordnat med folk som ska hjälpa till med buffén och baka tårtan!


    Har ordnat musikanläggning, fotograf, frisör och make-up artist. Kollat ut vilka kläder alla ska ha och ringen är i princip bestämd!


    Har gjort färdigt en hel playlist, bestämt vilken sång vi ska gå in till och gjort vigselprogram och festprogram. Bordsplaceringen är på gång! Hmm... Ja lite så!


     


    Vad ligger er Budget på?


     


    Vill ni ha pyseltips och andra idéer, kika in på min hemsida!


    www.calleochjosefins.brollopssajt.se

  • johann­ah
    Äldre 16 Jan 21:58
    #12
    synanceia skrev 2012-01-16 19:10:34 följande:
    Rosi, du har verkligen hunnit med jättemycket! Nästan så att jag blir lite stressad, haha! Och Johannah också! Får ni hjälp med saker av släkt/vänner eller göra ni allting själva? Vi har egentligen knappt bestämt något mer än datum men alla är jättegulliga och har erbjudit att hjälpa till. Jätteskönt tycker jag som knappt varit på bröllop själv någon gång. När är det lämpligt att skicka ut inbjudan?
    Vi ska catera maten, men våra familjer hjälper till både ekonomiskt och praktiskt... de ska baka tårtor och två av våra syskon ska vara värdar. Vi har verkligen underbara famljer som ställer upp! Anledningen till att vi ska skicka ut inbjudningar så snart är att det brukar vara mycket bröllop i vår bekantskapskrets så vi vill vara ute i god tid.
    Du kommer säkert hinna allt synanceia! :D
  • Äldre 17 Jan 06:04
    #13
    synanceia skrev 2012-01-16 19:10:34 följande:
    Rosi, du har verkligen hunnit med jättemycket! Nästan så att jag blir lite stressad, haha! Och Johannah också! Får ni hjälp med saker av släkt/vänner eller göra ni allting själva? Vi har egentligen knappt bestämt något mer än datum men alla är jättegulliga och har erbjudit att hjälpa till. Jätteskönt tycker jag som knappt varit på bröllop själv någon gång. När är det lämpligt att skicka ut inbjudan?
    Vi började planera när det var mer än ett år kvar. Och så ´tycker jag att det är jätte kul att greja inför bröllopet.. =)
    Jag gör nästa allt själv. Vi kommer få hjälp dagen innan med lokalen och maten, Sen så har vi en  vän  som gör tårtan åt oss.. =)

    Vi kommer skicka ut våra inbjudningar slutet av denna månaden. De flesta arbetsplatser vill ha in semester listan i mars/april så om alla får veta om det tidigt så kommer nog alla som är bjudna.. =D
  • synanc­eia
    Äldre 17 Jan 10:25
    #14
    MamaJuice skrev 2012-01-16 20:18:27 följande:

    Vi har bokat lokal och kyrka. Bestämt toastmaster, tärnor och marshalker. Vår son och dotter ska vara näbb resp ringbärare. Har inte köpt några kläder ännu då jag ska få bort minst 20 kilo innan dagen B! Har gjort en del pyssel och ordnat med folk som ska hjälpa till med buffén och baka tårtan!


    Har ordnat musikanläggning, fotograf, frisör och make-up artist. Kollat ut vilka kläder alla ska ha och ringen är i princip bestämd!


    Har gjort färdigt en hel playlist, bestämt vilken sång vi ska gå in till och gjort vigselprogram och festprogram. Bordsplaceringen är på gång! Hmm... Ja lite så!


     


    Vad ligger er Budget på?


     


    Vill ni ha pyseltips och andra idéer, kika in på min hemsida!


    www.calleochjosefins.brollopssajt.se


    Tack! Jag ska kika in på sidan! Vår budget ligger på runt 40 000. Vi har dock inte helt bestämt vilka som ska komma. Bara den närmaste familjen med föräldrar, syskon och mor/farföräldrar  utgör runt 30 personer och vi vill helst inte vara mer än 50. Sedan har vi heller inte bestämt om vi ska göra maten själva eller om vi ska ta catering.
  • synanc­eia
    Äldre 17 Jan 10:27
    #15
    johannah skrev 2012-01-16 21:58:22 följande:
    Vi ska catera maten, men våra familjer hjälper till både ekonomiskt och praktiskt... de ska baka tårtor och två av våra syskon ska vara värdar. Vi har verkligen underbara famljer som ställer upp! Anledningen till att vi ska skicka ut inbjudningar så snart är att det brukar vara mycket bröllop i vår bekantskapskrets så vi vill vara ute i god tid.
    Du kommer säkert hinna allt synanceia! :D
    Härligt med familj som ställer upp! Ja du har rätt i att det är smart att skicka ut dem innan semestern bestäms, det tänkte jag inte ens på. När jag pratade med mamma tyckte hon att det räckte om vi skickade ut dem i juni men det tycker jag låter lite sent då vi har gäster som kommer att flyga hit från andra länder.
  • synanc­eia
    Äldre 17 Jan 10:31
    #16
    Rosi skrev 2012-01-17 06:04:19 följande:
    Vi började planera när det var mer än ett år kvar. Och så ´tycker jag att det är jätte kul att greja inför bröllopet.. =)
    Jag gör nästa allt själv. Vi kommer få hjälp dagen innan med lokalen och maten, Sen så har vi en  vän  som gör tårtan åt oss.. =)

    Vi kommer skicka ut våra inbjudningar slutet av denna månaden. De flesta arbetsplatser vill ha in semester listan i mars/april så om alla får veta om det tidigt så kommer nog alla som är bjudna.. =D
    Ja det är härligt att planera allt! Önskar att vi hade haft lite mer tid, men sambons pappa bor utomlands och är bara här på sommaren. Samtidigt är det jätteroligt med ett bröllop på sommaren. Detta med inbjudningar får vi nog fundera på. Ska man ha inbjudan i samma färg som färgtemat? Vad har ni för färgteman här? Vi funderar på att ha någon ljusare grön eller olivgrönt och champagne.
  • Jane
    Äldre 17 Jan 11:42
    #17

    Vi har hunnit med:
    Bokat festlokal
    Bokat maten
    Bokat kyrkan
    Bokat liveband
    Letar efter bra filmteam och florist
    Inbjudningskort för utlandsgäster är snart klara
    Planerar på hur ringen ska se ut
    Kollar på brudklänning, ska beställas senare
    Fracken är provad, ska beställas senare
    Kläder till min mamma och svärmor är köpta

    Problemet för oss är att vi ska gifta oss i vårt hemland och då måste vi sköta allt genom telefon, mejl och facebook. Jättesvårt! Men som tur är får vi mycket hjälp av familj och vänner där nere som förhandlar fram lite grejer åt oss.


  • Äldre 17 Jan 17:26
    #18
    synanceia skrev 2012-01-17 10:31:00 följande:
    Ja det är härligt att planera allt! Önskar att vi hade haft lite mer tid, men sambons pappa bor utomlands och är bara här på sommaren. Samtidigt är det jätteroligt med ett bröllop på sommaren. Detta med inbjudningar får vi nog fundera på. Ska man ha inbjudan i samma färg som färgtemat? Vad har ni för färgteman här? Vi funderar på att ha någon ljusare grön eller olivgrönt och champagne.
    Vi har inte samma färg på temat som korten, det var meningen att vi skulle ha det men, fanns inga snygga i svart/rött och vitt så de blev mörkgråa med Guld/gul text. Vi är väldigt nöjda med dem iaf.. =)
  • synanc­eia
    Äldre 20 Jan 14:50
    #19

    Jaha, då fick jag veta att vi måste ändra vårt datum eftersom sambons pappa inte kunde närvara i augusti. Han bor utomlands. Vi har satt nytt datum den 21/7 så jag får lämna den här tråden tyvärr, men lycka till med planeingen allihopa!

  • Jersey
    Äldre 22 Jan 16:22
    #20

    Vi kommer att gifta oss den 18 augusti.
    Har inte hunnit med att fixa så mycket än. Men har gjort det viktigaste som att boka präst och kyrka!

Svar på tråden Augusti 2012