• plommonet

Lokal/plats för BBQ bröllopfest skåne/stockholm

Gahhhh! Min sambo säger att det ska va kul att planera ett bröllop. Men jag blir galen! Är det jag som är kräsen eller hur kommer det sig att jag inte hittar "MIN" lokal?!!  Jag hoppas att vi kan gifta oss i sommar, augusti får det bli... Men det beror ju helt på om vi hittar en lokal. så när jag hittar den, då kan jag slapna av... tror jag :)

Jag letar iallafall efter en plats eller lokal där man kan ha en lite mer ledig/casual fest. Ser framför mig ett BBQ party, gärna med något helgrillat svin eller så... Lite american style... (min sambo vill ha hawaiiskjorta som dresscode, men där går gränsen) Då vi har våra rötter i Stockholm o Malmö så är det där vi letar. Ser mer än gärna att det är vid vattnet, alltså strandnära i skåne (inget krav) eller skärgården i stockholm (mer av ett krav)

Lokalen ska gärna va ganska ljus, gillar inte när det ser alldeles mörkt och dysert ut. Men jag är inte främmande för att hyra ett tält om man hittar den perfekta platsen (där man får slå upp ett tält och ha fest hela natten) :) o just ja, kan gärna finnas en fin plats i närheten för en borgerlig vigsel.. så det va väl alla mina krav :)

Man får gärna ha möjligheten att ha med egen mat och dryck, har en tendens annars att bli väldigt dyrt!

Pls!! Hjälp mig! Jag vill ju kunna njuta av all planering, men just nu är jag skvatt galen...

• Svar på tråden Lokal/plats för BBQ bröllopfest skåne/stockholm
  • MrsMcD

hej!

Den här tråden ska jag följa - vi funderar nämligen också på BBQ och helgrillat som ett av alternativen vi har. Säger till om jag hittar något bra, jag håller på att leta nu. Så låt oss byta idéer om vi kan! Stockholm och september är det som gäller för oss förresten.

• LindaN2012

Jag ser ingen notering om antalet personer men Lilla Nyckelviken ligger precis vid vattnet i Nacka och är en härlig gammal lokal (anor 1800-tal), www.nyckelviken.com. Man får ha med egen mat och dryck.

• plommonet

Ja, vi får absolut följa varandra MrsMcD! Kan tänka mig att vi blir runt 70 pers. Tänkte åka iväg och titta på lite lokaler idag, bla Blynäsgården på Vaxholm. Den ska man tydligen va ute i god tid för att boka, men vi åker ut och kollar lite idag, har inte fått tag på dem än. Ett annat alternativ som såg himla trevligt ut var Sunda Gård på Blidö, ligger en bit från Stockholm, men jag gillar det skarpt. Sen fick vi tips om en annan lokal som en släkting har ut mot värmdö. Ska ut dit också, hör av mig efter om det skulle va något.

Nyckelviken såg jättemysigt ut. Kanske inte en miljö man kör BBQ till, men absolut värt att åka o titta på!

• MrsMcD

Hej Plommonet, hur gick det ute pa Blynasgarden igar?

Vi kollade Nyckelviken igar, det var ju fint och sa men......aaaahh kan inte satta fingret pa vad det var jag anda inte riktigt gillade...kanske att det ar sa stora (men JATTEFINA) omgivningar, som gor att det kanns som att folk kan spridas ut pa ett dumt satt... Hmm..ska se om det gar att fixa dansgolvet/baren (mm) ordentligt, da kan det bli toppenbra...

• MrsMcD

Tillagg till ovan inlagg - vi kollade pa Stora Nyckelviken, inte Lilla. Har sett bilder pa Lilla, sa fint! Men vi ar ca 70 pers sa vi far inte plats dar...

• LindaN2012

Ett enklare ställe, i city fast nära vatten, är Pålsundets Matsal på Långholmen. Har inte varit där själv men läget är ju toppen och 70 personer får plats. 

• plommonet

Hörde av mig till Blynäsgården men inget svar. Tänkte prova imorgon igen för att se om jag lyckas bättre då. Ska kolla in Pålsundet på en gång. Ska även kolla in ett annat ställe i nynäshamn som va ett tips på en annan tråd. Kommer självklart inte ihågvad stället heter... återkommer. :)

• plommonet

Har kollat in både Pålsundets matsal och Långa Raden, Pålsundets ser ju supermysigt ut i yttermiljö, inomhus va sisodär. Langa raden får man dessvärre inte ha med egen mat och dryck som vi hoppas kunna göra. Men det va o andra sidan riktigt fint vid vattnet. Hu, man känner sig så kräsen, men det ska man väl va en sån här dag? Nu ska jag höra av mig till Sunda gård www.sundagard.se, ska till Lövhagen på lör och titta så hoppas jag få svar av Blynäsgården. Hoppas hoppas!

• Tilda863

Detta kanske är helt fel men O'Learys på Entré i Malmö har ganska billiga kuvertpriser för events. De har en egen lokal som rymmer många, det går och boka band, det finns bowling med mera plus att de har revbensspjälls buffé. Men allt beror ju på er budget ligger på.

• ewamarie

Kanske att Hällberga gård i Tyresö (Nyfors) kan vara ett alternativ? Det ligger vid vattnet och har plats för många gäster. Går att sätta upp tält och så. Ligger fint vid vattnet!
    Inte jättefin lokal om man tittar på hemsidan. Men det är finare i verkligheten

www.hallberga.com/

• smålandskillen

vi letar själva lokaler på östkusten och tyckte att de hade gjort en väldigt bra sammanställning på www.brollopslokalen.se/ där kan man liksom söka som på google maps, men det är inlagt var de olika bröllopslokalerna finns. vi har bestämt oss för kalmar slott nu iaf Glad

• Fajid and Anna

Hej!

Vi är inne på samma linje och jag kollade in alla era tips och tycker Sunda Gård ser supermysigt ut. Var nån av er nånsin där och kollade in det? Vi bor inte i Sverige så jag får lita ganska mycket på era omdömen för att få ett hum, innan vi kommer hem i juni. Vi ska inte gifta oss förrän nästa år, så jag försöker vara ute i god tid.

Tusen tack för alla tips!
    Anna

Svar på tråden Lokal/plats för BBQ bröllopfest skåne/stockholm