• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • SofiaLarsson
    Amanda547 skrev 2012-04-08 12:21:44 följande:
    Nu har jag hittat min vigselring.. Nackdelen är att den inte matchar min förlovningsring så ja kommer nog att byta ut min förlovningsring mot en som matchar vigselringen..

Vaf fin!
  • SofiaLarsson
    SofiaLarsson skrev 2012-04-25 16:11:32 följande:
    Vaf fin!
    Oj..det gick iväg lite fort!
    Skulle fråga vem som gjort ringen, vart den är ifrån?

Väldigt annorlunda min men super fin!
  • PannePann

Här provar jag min fina vigselring hos guldsmeden. En Schalins Himla, och jag är himla nöjd (haha, dålig humor..)! 19 maj smäller det, oj va jag längtar!
  • Jalle

Här är mina ringar! En vanlig slät förlovningsring, 5 mm, och en vigselring som passar precis till med en liten upphöjd sten, 3 mm. Vigselringen är specialgjord av http://www.guldsmedsbutiken.se/  Älskar den!

Ber om ursäkt för taskiga mobilbilder.

• Amanda547
    SofiaLarsson skrev 2012-04-25 16:12:54 följande:
    Oj..det gick iväg lite fort!
    Skulle fråga vem som gjort ringen, vart den är ifrån?

Väldigt annorlunda min men super fin!
    Jag kommer inte riktigt ihåg vars jag hittade ringen men sidan på nätet var inte svensk och bara tanken på att beställa från utlandet fanns inte så jag visade bilden för en guldsmed samt en juvelare som skulle knåpa ihop en likadan men det blev inte billigt.. 
    Sen att jag har en man som gillar dyra pryttlar men att lägga över 150.00 på en ring  är galet så jag valde en annan ring som jag fick för halva priset.. 
    Är du intresserad av denne ring så be någon göra en likadan, kan säkert komma undan billigare med mindre stenar osv om man vill men i mitt fall så ville jag inte ha dem mindre..

lycka till! 
  • car1021

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilken vigselring jag ska haefter att ha velat fram och tillbaka ganska mycket!
    Det blev den här:

• sanmal

Idag har vi äntligen hämtat min underbara ring!! Men, och det är ju ett stort men, varför kan jag inte lägga upp en bild på den så ni får se??!! Rynkar på näsan

• sanmal

Här är min vigselring och förlovningsring. Förlovningsringen, den undre av dem, har jag burit sedan dec. -10 och i sommar, 21 Juli närmare bestämt, får jag äntligen bära vigselringen på heltid! Jag är så nöjd! Skrattande

Vigselringen är köpt på Guld & Silver och är av märket Guldbolaget Choice Sandra (vilket är lite häftigt, jag heter Sandra i förnamn Flört ) 0,26 ct är den på och vit- och rödguld Glad
  • sanmal
    sanmal skrev 2012-04-30 21:01:42 följande:
    Idag har vi äntligen hämtat min underbara ring!! Men, och det är ju ett stort men, varför kan jag inte lägga upp en bild på den så ni får se??!! Rynkar på näsan
    För övrigt kom jag på hur man förminskar bilden, då funkade det ;)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012