• Hanna0­5
    Äldre 10 Jan 23:11
    4246 visningar
    12 svar
    12
    4246

    Vart hittar jag LJUSGRÅ kostymbyxor + ljusgrå väst åt en Treåring samt en tvååring!?!?

    Vart hittar jag barnkläder till vårt bröllop? Har sökt frebrilt ... 

    Vill ha ljusgrå byxa + ljusgrå väst.

    Kan inte med ebay :( 

  • Svar på tråden Vart hittar jag LJUSGRÅ kostymbyxor + ljusgrå väst åt en Treåring samt en tvååring!?!?
  • Brumme­lisa
    Äldre 11 Jan 01:06
    #1

    www.halens.se/mode-barn-br%C3%B6llopskl%C3%A4der-3415/3-delsset-049164/paging$1,25?oc=036

    Den varförvisso inte grå - men beige!

  • Hanna0­5
    Äldre 11 Jan 07:48
    #2
    Brummelisa skrev 2012-01-11 01:06:56 följande:
    www.halens.se/mode-barn-br%C3%B6llopskl%C3%A4...$1,25?oc=036

    Den varförvisso inte grå - men beige!
    Din länk fungerade inte. Sen var jag ute efte ljust grått då vi ska ha rosa & grått som färgtema. 

     
  • MarieS
    Äldre 11 Jan 08:18
    #3

    Här fanns iallafall grå väst och slips www.elegantkids.se/accessoarer/vastset. Byxorna är tyvärr svarta, men det kanske går att ringa och fråga om de finns att köpa i samma gråa färg som västen?

  • Äldre 11 Jan 08:33
    #4

    Vi beställde från denna sidan till min make samt marskalkerna, tycker det är hyffsade priser och det var snabb leverans och enkelt att ha kontakt med företaget. Kanske kan vara något?

    www.mytuxedo.co.uk/boys-silver-poly-dupion-waistcoat
    www.mytuxedo.co.uk/boys-black-bow-polyester-jacquard-waistcoat
    www.mytuxedo.co.uk/boys-silver-silk-leaf-waistcoat

    De kanske kunde ha svarta byxor till? Det verkar vara betydligt enklare att hitta.

    Kunde hitta detta, www.bonprix.se/produkt/skjorta-vaest-och-byxa-3-delar-ljusgra-930827/&type=image&sk=7109&sourcePageClick=article_image, men det kanske inte tillräckligt fint för bröllop? Med en vit skjorta, fina skor och kanske en fluga till så kan det nog funka iofs.

    Denna, lite dyrare, men då är det 5 delar också, www.littlefairies.se/gra-barnkostym-milton/1327-0

    Väst och slips i silver fanns här, för 345kr, www.barnkostymer.se/

  • Hanna0­5
    Äldre 11 Jan 08:52
    #5

    Tack för alla fina förslag! Men jag vill inte ha svarta byxor till. Så gäller att hitta några gråa. 

    Det på Bon Prix var fint , men kändes inte riktigt bra :)
    Vill inte ha manchester och det såg ut lite så..

    Silver vill jag inte ha :)  

  • Äldre 11 Jan 08:54
    #6

    Förut fanns det ju fina typ barnkostymer, åtminstone byxor, på typ Lindex, HM, Kappahl, Åhlens och sådana vanliga butiker. Har dom alla slutat ha sånt? Det är ju väldigt synd isåfall. Kunde då inte hitta något på deras hemsidor.

  • Hanna0­5
    Äldre 11 Jan 08:57
    #7
    http://www.mytuxedo.co.uk/boys-silver-silk-leaf-waistcoat

    Den här var riktigt snygg men gäller ju att hitta byxor som passar isf... svårt! 
  • Äldre 11 Jan 09:00
    #8

    Grå, ljusgrå, verkar vara svårt att hitta :/ Du känner ingen som är duktig på att sy, som kanske kan sy byxor då? Ja, även matchande västar till kanske då.

  • Tinzi
    Äldre 11 Jan 09:01
    #9
    daniiel skrev 2012-01-11 08:54:13 följande:
    Förut fanns det ju fina typ barnkostymer, åtminstone byxor, på typ Lindex, HM, Kappahl, Åhlens och sådana vanliga butiker. Har dom alla slutat ha sånt? Det är ju väldigt synd isåfall. Kunde då inte hitta något på deras hemsidor.
    undrar jag med..svårt bara att hitta en kritvit skjorta på dessa tycker jag...
  • Hanna0­5
    Äldre 11 Jan 09:02
    #10
    daniiel skrev 2012-01-11 09:00:44 följande:
    Grå, ljusgrå, verkar vara svårt att hitta :/ Du känner ingen som är duktig på att sy, som kanske kan sy byxor då? Ja, även matchande västar till kanske då.
    Nej tyvärr :/ 

    Är ni nöjda med my  texedo ?? Var det lätt att beställa? Betala?? Hur räknar man ut det svenska priset? Hur vet man vilken storlek man ska ta? :P Hittade massa snyggt åt karn! 
  • Äldre 11 Jan 09:10
    #11
    Hanna05 skrev 2012-01-11 09:02:16 följande:
    Nej tyvärr :/ 

    Är ni nöjda med my  texedo ?? Var det lätt att beställa? Betala?? Hur räknar man ut det svenska priset? Hur vet man vilken storlek man ska ta? :P Hittade massa snyggt åt karn! 
    Ja, supernöjda :D Hade gärna beställt mer därifrån, men vi är inte direkt ofta på tillställningar som kräver så pass fina kläder :P Väldigt enkelt att beställa och de svarade snabbt på mejl med frågor. Betala.. ja, jag kommer inte riktigt ihåg. Vi beställde väl därifrån i typ maj förra året :P Det var då inga krångel alls med betalningen. Tror det bara tog ca 1, max 2, veckor innan beställningen kom. Sedan behöver man ju inte tänka på tull, moms och sånt, eftersom man shoppar inom EU :) De har en storlekstabell som stämde väldigt bra, om man mätar och kollar.

    Svenska priset kollade vi på www.coinmill.com eller www.forex.se, väljer valuta och skriver in priset, då omvandlar den till svenska kronor. Svårt att få ett exakt rätt värde, men det ligger väldigt nära iaf :)
  • Hanna0­5
    Äldre 13 Jan 09:15
    #12

    Jag älskar verkligen mytexedo.com men ingenting vi vill ha finns i rätt storlekar :(( *GRÅTER* Då man då äntligen hittar ska det skita sig ändå... ååååg. 

    Ville beställa weddingsuit till karln
    Väst
    Cravatt
    Vita lackskor

    Till pojkarna
    Väst i samma
    Fluga
    Skjorta

    ååååh :((  

Svar på tråden Vart hittar jag LJUSGRÅ kostymbyxor + ljusgrå väst åt en Treåring samt en tvååring!?!?