• Chicita

    Någon som vet vart man kan beställa weddingtree?

    Göra själv?

    Exempel 1: Ta en bild på ett träd nu när dom inte har löv, skriv ut det på ett så stort papper du kan. Skaffa en dukpannå eller en uppspänd tavelduk (finns på Claes Olsson, Biltema mm).
    Lägg karbonpapper mellan utskriften och pannån/duken och bilden ovanpå. Rita av konturerna och dom största grenarna.
    Måla med akrylfärg (finns också på samma ställen).
    Om ni låter gästerna trycka fingeravtryck som löv så se till att ha våtservetter med alkohol bredvid så dom kan torka bort färgen från fingret. Stämpeldynor finns i massor av färger på Panduro exempelvis

    Exempel 2: Hämta in fina grenar, Sätt ihop dom som en trädstam (alltså bara samla ihop dom i en bunt) knyt ett fint band runt och "plantera" i en kruka med betong. När det stelnat så kan du lägga mossa ovanpå betongen eller så havregräs eller liknande. Gästerna kan sen hänga lappar som ni förberett med snöre, med hälsningar i trädet.
    Det fina bandet håller både ihop grenbunten medans betongen stelnar, och hjälper till så att dom inte splittar på sig sen (och alltså ser mer ut som påskris än ett träd...

  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-01-10 20:07:11 följande:
    Tack! Jo alt 1 där funderar jag på. Men det är inte värt besväret om det inte lönar sig ekonomiskt känner jag, och tidsmässigt heller.

    har ni hittat ett på Etsy för totalt 461, inte jätte stort men 13 * 19 cm iaf. Annars gör jag nog som så att jag målar ett rakt av :)
    Kostnadsmässigt så lönar det sig garanterat att göra själv Flört
    www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

    www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-01-10 22:08:35 följande:
    Absolut!!! SÅ blir det! tack!
    Varsegod Flört
    Visa gärna en bild på det färdiga resultatet sen. Solig
Svar på tråden Någon som vet vart man kan beställa weddingtree?