• Aleta

Spam i inboxen!

Jag har fått spam i inboxen från minniewilton:

Hi!

I am Miss Minnie how are you! hope you are fine and in perfect condition of health.I went through your profile and i read it and took interest in it,if you don't mind i will like you to write me on this ID: wilton_minnie@yahoo.com hope to hear from you soon, I will be waiting for your mail because i have something VERY important to tell you.

Lots of love,
    Minnie!

wilton_minnie@yahoo.com

Jag antar att fler är drabbade, det händer lite då och då.
    Kan ansvariga på BT kolla på detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-10 10:44
    BT bad mig att poängtera att man absolut INTE ska svara eller maila denna person.
    De har vidtagit åtgärder mot användaren.

• Svar på tråden Spam i inboxen!
  • Aleta

Ni kan väl skriva en rad här om ni har fått spam.
    Jag har anmält till BT och sagt att de kan kolla här om det är fler som har fått.

• RogerJenny

Detta har jag med fått och har även fått ett par andra tidigare. Jag skapade en falsk epost för att se vad det var för idioter och dom påstår sig vara väldigt rika unga tjejer vars pappa har blivit mördad och nu behöver dom hjälp med att få loss hans pengar genom att vi ska öppna ett bankkonto i Sverige och som tack för hjälpen får vi en del av dessa pengar. Dom skickar även med några foton på sig själva där dom vill visa sin "innocense" som dom kallar det och tro mig dom ser allt annat än oskyldiga ut....snarare som ett par pinuppor....

• Aleta
    RogerJenny skrev 2012-01-10 10:20:06 följande:
    Detta har jag med fått och har även fått ett par andra tidigare. Jag skapade en falsk epost för att se vad det var för idioter och dom påstår sig vara väldigt rika unga tjejer vars pappa har blivit mördad och nu behöver dom hjälp med att få loss hans pengar genom att vi ska öppna ett bankkonto i Sverige och som tack för hjälpen får vi en del av dessa pengar. Dom skickar även med några foton på sig själva där dom vill visa sin "innocense" som dom kallar det och tro mig dom ser allt annat än oskyldiga ut....snarare som ett par pinuppor....
    En sexigare variant av Nigeriabrev då.

Googlar man lite så får man massor av spamträffar på Minnie Wilton.
    Det otroliga är att det finns verkligen folk som nappar, för annars skulle de inte hålla på om det inte var lönsamt.

Min faster fick strax efter att min farbror hade dött ett lite otäckare mail. De hade uppenbarligen kollat upp hennes bakgrund och att hennes man nyss hade dött och kom med tillräckligt personliga uppgifter för att hon skulle fråga mig om hon borde svara. (Hon är över 80 år och hänger jämt på internet.)
    De skrev att det var jättehemligt och att hon inte fick berätta för någon, att hennes man hade haft ett hemligt konto i ett annat land och de skulle hjälpa henna att få ut pengarna. Läskigt när det blir personligt. Jag sa åt henne att polisanmäla. 
  • Memsan

Jag fick ett mail så sent som idag ifrån samma människa.

• Aleta
    Memsan skrev 2012-01-11 23:18:56 följande:
    Jag fick ett mail så sent som idag ifrån samma människa.
    Usch, går det inte att få stopp på detta?
    Hoppas BT stänger kontot så de slutar skicka. 
  • Chicita
    Aleta skrev 2012-01-11 23:24:19 följande:
    Usch, går det inte att få stopp på detta?
    Hoppas BT stänger kontot så de slutar skicka. 
    Såna skapar nya konton.
    Och det är ingen större idé att blocka IP-adresser tyvärr eftersom dom sällan surfar via sin egen IP-adress, utan går via någon annans dator/ uppkoppling eller surfar via en proxyserver.

Vi får in en hel del såna där på "min" community också. Och det är nästan helt omöjligt att få stopp på dom. Man plockar bort vartefter dom dyker upp. Så det är i princip bara att anmäla dom och radera mailet...
  • helsingebrud

fick samma jag med idag

• TheD

sånt har jag fått fast från någon annan (?) på facebook....

• gbg2012

Jag har också fått detta!!

• Aleta
    Chicita skrev 2012-01-11 23:59:49 följande:
    Såna skapar nya konton.
    Och det är ingen större idé att blocka IP-adresser tyvärr eftersom dom sällan surfar via sin egen IP-adress, utan går via någon annans dator/ uppkoppling eller surfar via en proxyserver.

Vi får in en hel del såna där på "min" community också. Och det är nästan helt omöjligt att få stopp på dom. Man plockar bort vartefter dom dyker upp. Så det är i princip bara att anmäla dom och radera mailet...
    Bläk vad tråkigt!

Men fatta vad många som måste nappa ändå eftersom de lägger så mycket energi och tid på att spamma. 
  • kaffeälskaren

Jag fick ett sådant igår (onsdag) men raderade det med en gång

• Chicita
    Aleta skrev 2012-01-12 07:49:28 följande:
    Bläk vad tråkigt!

Men fatta vad många som måste nappa ändå eftersom de lägger så mycket energi och tid på att spamma. 
    Dom skickar ut miljontals såna utskick (automatiska översättningsprogram gör det ju möjligt).
    "Slamkrypare" skapar automatiskt konton på såna här sidor så dom behöver inte anstränga sig nämnvärt bara dom har kodat programmet som fixar sånt här och skrivit meddelandet som ska skickas.

Om så bara en person nappar så var det värt jobbet för dom.
    Det är ytterst irriterande. Men så länge man inte svarar så händer inget. Om man får sånt till sin riktiga mail så ska man inte ens öppna meddelandet om man misstänker att det är något sådant utan deleta det direkt (alltså inte till papperskorgen, utan bort - helt)
    Om man använder windows och Outlook så vet jag att det lättaste sättet är att markera meddelandet och klicka på shift + delete samtidigt. Då tar man bort det direkt "utan att passera gå" så att säga Flört
  • Lovi

.

Hej,

Vi rekommenderar er att INTE besvara liknande mail som skickas till er då detta antagligen kommer resultera i virus eller liknande. Vi beklagar verkligen att ni har råkat ut för detta.

/Moderator

.

Svar på tråden Spam i inboxen!