• KakanMackan

Dukning

Har verkligen ingen aning om hur vi ska ha det på borden.. Vad ska ni ha? Jag gillar enkelt, inte en massa rysch-pysch.. Tips motager Gärna Tyst

• Svar på tråden Dukning
  • Rosi

Jag gjorde en provdukning igår. Ska dock vara röda eller vita program och namnetiketter. Sen ska det även vara röda nejlikor i bollarna.
  • Fjärilen

Duka med vitt duk och vita servetter och ha lite värmeljus i små glas. Enkelt och rent.

• daniiel

Vi hade en enkel dukning tycker jag.

Vita dukar
    Vita servetter
    Porslinet
    Vas med blommor
    Ljusstake med ljus
    Placeringskort

Festprogram

Något mer behöver man inte anser jag. Ja, festprogram behöver man ju inte, men vi tyckte det var en trevlig sak, även våra gäster, plus att det blev en liten färgklick tillsammans med placeringskorten.

Vi bokade en lokal där personalen dukade, så ljusstakarna och vaserna hörde till lokalen. Nu hade vi färgtema svart, vit, rosa, så de passade visserligen in på det. Hade jag dock fått se ljusstakarna och vaserna innan, så hade jag nog ordnat med andra. Hade gärna haft lägre vaser med fler rosor i varje och även kanske lite lägre ljusstakar. Nåja, det blev som det blev och inte helt tokig så.. :)

• KakanMackan

Tack! Vilka fina dukningar! Ja det blir nog som sagt väldigt enkelt, inte strö Rosenbad o liknande Det blir nog vita dukar, röda servetter (varmt mörkröda) vita festprogram (namn på gästen på), ljusstakar (svärmor lånar massa Kandilabrar från sitt jobb) och vaser med röda (varm mörkröd) rosor. Vad tror ni om det?

• daniiel
    KakanMackan skrev 2012-01-10 08:51:59 följande:
    Tack! Vilka fina dukningar! Ja det blir nog som sagt väldigt enkelt, inte strö Rosenbad o liknande Det blir nog vita dukar, röda servetter (varmt mörkröda) vita festprogram (namn på gästen på), ljusstakar (svärmor lånar massa Kandilabrar från sitt jobb) och vaser med röda (varm mörkröd) rosor. Vad tror ni om det?
    Jag tycker det låter jättebra :) Inte för mycket. Även jag tycker att utströdda rosenblad och sina små "diamanter" osv lätt kan bli för mycket och få motsatt effekt, det blir inte fint alltid. Less is more, är det inte så? ;P
Svar på tråden Dukning