• Teza

Spontana åsikter tack!!!

Hej alla förväntansfulla ;)

Jag ska gifta mej så sent som nästa nyår. Suttit och spanat in ringar hit å dit, tycker det är jättehärligt, och hittar många jag gillar, billiga som dyra så klar ;)

Till att börja med är min förlovningsring i silver, och jag är inte särskilt förtjust i gult guld men kan tänka mej vitt guld då, bryr mej heller inte om om ringen är billig bara jag älskar den, är till och med lite snål så vill inte ha nån jättedyr ring, men jag vill ju kanske inte att den ska SE billig ut lixom.

Nu är de så att jag fastnat för en ring på Chanti, en silver med lila och vita pärlemorplattor i. Å hur jag än tänker och kollar har den fastnat i min hjärna, vet inte varför gillar den jättemycket. Det är INTE en vigselring så att säga, och alla skulle säkert inte fatta att det är det den är för mej om jag nu väljer den.

Vill bara ha era spontana åsikter, borse från priset för de e som sagt oviktigt för mej, men hur ser den ut i era ögon?

Självklart är det ju mitt val, och bara jag är nöjd såklart, men vill ändå ha lite spontana reaktioner från andras ögon :)

Kram

www.chanti.se/P-Ringar-I_foergyllt_silver|81202

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-09 17:53
    www.chanti.se/P-Ringar-I_foergyllt_silver|81202
    Ringar i förgyllt silver
    www.chanti.se
    Ringar i förgyllt silver kan du hitta hos CHANTI både med och utan sten. Ringar i förgyllt silver är ett bra alternativ rill guldringar. Du hittar ett stort urval av ringar i förgyllt silver till billiga priser hos CHANTI.
    Dela

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-09 17:54
    Märkligt, verkar ha svårt att få in länken korrekt, bara sidan kommer upp men inte just ringen, provar igen

• Svar på tråden Spontana åsikter tack!!!
  • lilja

Svårt att veta vilken du menar då länken visar massor av ringar...

* 21 juli 2012 *
  • Teza
    lilja skrev 2012-01-09 17:55:16 följande:
    Svårt att veta vilken du menar då länken visar massor av ringar...
    * 21 juli 2012 *
    Ja jag förstår de, får inte till de av nån orsak, sista delen vill inte komma med :( typiskt har provat flera gånger nu ju :( Men den ligger under Pärlemor/ringar om nån orkar leta fram den :)
  • Teza

Skumt, gick hur bra som helst att dela länken till en vän på FB, undrar varför de inte går nu :(

• knyttan

Är det den där det står "lavendelfärgad" pärlemor? Hur som är min spontana åsikt att man ska ha den ring man vill och somman tycker passar den egna personen som vigselring, sen är väl strunt samma om det inte är en klassisk allians med massa carat!! Tycker det ser ut som en fin och personlig ring, kul med lite annorlunda!! (om det är den som jag tror det är nu då). Sitter den bara på rätt finger så tro jag nog att folk tar det för en vigselring!
    Min förlovningsring är också av silver, precis som du är jag inte så förtjust i det vanliga guldet men nu har vi fått arveringar att göra om till våra vigselringar så nu har jag börjat ändra mig lite... jag vill ha en lite ruffig design med en kaffefärgad diamant i för att det inte ska se så perfekt ut... för att ta bort en del av den där "guldstilen" typ haha!

• Dannedo

Vad jag hört så brukar dom som är lite kunniga avråda från att ha pärlor i vigselringen eftersom dom inte är så slit-tåliga, så det är väl det som talar emot att ha som vigselring, inte hur den ser ut. Kan en guldsmed kan göra något i samma stil med färgade diamanter kanske?

• joråsåatt

Den är fin! Och om den känns som du så är det viktigast :) Det enda jag skulle ha som invändning är att den kanske inte kommer att "hålla hela livet". Tycker absolut att man kan köra på silver (det har min man :D) Men jag skulle nog inte känna mig trygg med pärlemorplattorna... Skulle nog oroa mig att de skulle lossna.

• daniiel

Är det denna ringen du menar? :)

Jag tycker den är jättefin och vill du ha den, så kör på! :) Jag är dessutom av den åsikten att en vigselring inte nödvändigtvis måste hålla livet ut, då jag vet att jag själv knappast kommer tycka om samma ring under 50år till. Smaken förändras och eftersom kärleken inte sitter i ringen, så kan man ju faktiskt byta vigselring precis hur ofta (eller sällan) man själv vill.

• Pertinax

Udda om inte annat :). Varför ska man vara så jäkla traditionell?

• MalinLarsson

Jättefin ring! Man väljer vad man själv vill ha, men som sagt, OM du tänkt ha den livet ut så kanske det inte är denna ring du ska ha med tanke på att den nog inte kommer att hålla.

• JesFre

Jag tycker att detg är en jättehärlig ring.
    Enda tillägget jag har är att om du tänker bära den som vigselring varje dag kan det vara en tanke att köpa två stycken, en till vardags (som kanske blir lite sliten) och en till fest.
    Då den inte kostade så mycket blir det ju inte en jättekostnad.
    Men då alla inte bär sina vigselringar dagligen så kanske den inte hade blivigt så sliten ändå i ditt fall.
    Det är ju helt upp till hur mycket man använder den etc. 
    Lycka till  

• Teza
    daniiel skrev 2012-01-10 09:06:08 följande:
    Är det denna ringen du menar? :)

Jag tycker den är jättefin och vill du ha den, så kör på! :) Jag är dessutom av den åsikten att en vigselring inte nödvändigtvis måste hålla livet ut, då jag vet att jag själv knappast kommer tycka om samma ring under 50år till. Smaken förändras och eftersom kärleken inte sitter i ringen, så kan man ju faktiskt byta vigselring precis hur ofta (eller sällan) man själv vill.

Tack ja de e just den jag menar. Tack för alla åsikter, mycke tänkvärda och jag uppslattar dom mycke, precis sånna tankar jag var ute efter. Kanske vore en ide på 2 stycken hehe, antingen byter man som du sa till fest, eller så sparar man på den ena tills den andra är för dålig och utsliten, lite annolunda haha men varför inte, och sant är ju att man ändrar smak med åldern, de har jag själv erfarit, den här skulle jag inte fastnat för när jag gifte mej första gången för 20 år sen.

Kram på er alla snälla brides to be ;)
  • knyttan

Ja,det var den jag trodde också... Flört

Fin! Men som tidare sagts är det ju sant det där med pärlemor... hade förresten en jättefin ring med pärlemorinläggningar där den ena sprack och föll ur efter ganska kort tid Rynkar på näsan Så det ska man ju kanske tänka på innan. Eller göra som föreslogs ovan: ha två!

• Dannedo

Kanske du kan önska dig denna ring som morgongåva? Det hade jag gjort, då hade den haft det affektionsvärde som jag antar att du vill att den ska ha, och du kan ha den när du vill, och ha en enkel lite mer tålig ring som du kan ha dygnet runt, hela livet om du så vill. Även om man är lite snål så tycker jag att en guldring antagligen är den bästa investeringen i ett smycke man kan göra (om man bara har pengarna vill säga). Andrahandsvärdet är ganska högt och det finns inget du smycke eller klädesplagg du kommer använda så mycket, plus att den kommer hålla livet ut. Du kan ju hitta billigare ringar på t.ex pantbank. Kaplans i Stockholm har ett stort utbud av "second hand" ringar och dom är väldigt kunniga och min uppfattning är att man får väldigt mycket för pengarna där. Alltså riktigt lyxiga ringar men till lägre priser. Håll utkik efter reor som dom har på dom stora kjedjorna också! Jag hittade min drömring som skulle kostat 8000kr för "bara" 5000kr. Det var verkligen min smärtgräns men nu är jag supernöjd eftersom jag faktiskt fått mer än jag betalt för :D

www.kaplans.se/Kaplans/StoreGoods.aspx&mn=2&mn2=4  Om du går in här och klickar på där det står "pis" så kommer billigast först, tyckte det fanns några riktigt fina där.

Inte vad du bad om i TS, men hoppas det kan ge någon idé!

• Dannedo

Nu spammar jag, och det här är säkert inte alls vad du letar efter men jag tyckte denna var rätt cool och liiiite samma känsla som din "drömring", men lite mer klassisk: www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx&plT=60918821 .

• Teza
    Dannedo skrev 2012-01-11 18:03:58 följande:
    Sorry, tror inte den länken fungerade. Här: www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx?vId=7756...
    Förstår hur du menar och jag tänker så oxå lite, e bara just att jag fastnat för just den, knasigt jag vet.

Den du visa e jättefin verkligen, men inte vad jag tänkt mej , och vill inte ha blå stenar i. Tack i massor ändå för tipsen.
Svar på tråden Spontana åsikter tack!!!