Familjen bryr sig inte om vår förlovning...
Vi förlovade oss för en tid sedan. Vi har redan varit tillsammans några år, så vi är ett "stabilt par" eller vad ska man säga. Såg jättemycket framemot att berätta till alla om vår förlovning, och hoppades såklart att de skulle bli glada för vår skull.
Min förlovades familj blev jätteglada! De började genast ringa runt till övrig släkt för att berätta. De bor ganska långt från oss men då vi hälsade på dem över nyår fick vi kort och förlovningspresent av dem, de visade verkligen äkta intresse för både ringar och oss. Det kändes så roligt!
Min familj däremot reagerade på ett sätt jag absolut inte hade väntat mig. När min syster förlovade sig för ett par år sedan fick de förlovningspresenter, förlovningsfest och hela köret. Jag skulle inte behöva allt det där, men kanske ens en symbolisk gåva, ingen skillnad vad! Min familj har inte på något vis uppmärksammat förlovningen, utom då vi berättade. Då var de glada, men sedan tycks de ha tyckt att det räcker med att man talar om det en gång. Fastän vi träffar dem flera gånger i veckan har de inte visat på något vis att de vill uppmärksamma vår förlovning på något speciellt vis, fastän det var en så stor grej då min syster förlovade sig.
Min far orkar jag knappt prata om. Vi har inte så tät kontakt. Skickade dock en bild på våra ringar till honom så att han skulle förstå att vi förlovat oss. "Fint" skrev han tillbaka. Han har senare talat med min syster och hon bekräftade att han nog hade förstått att vi förlovat oss, men han ville inte kommentera det destu mer. Han inte ringt eller hört av sig sen dess. Han sade inte ens grattis!
Blir så ledsen, har sett framemot vår förlovning hela vårt förhållande, och nu blev den ju jättefin, men skulle ha önskat att även min familj skulle ha uppmärksammat den... Blir tårögd då jag tänker på detta...