Ont i bröstet- riktigt orolig!
Dagen före nyårsafton började det hugga i vänster sida av bröstet...det satt i ett dygn. Sen kändes det bättre. På söndagen sen (1 vecka sedan idag) så hade jag som ett tryck över bröstet, kändes tungt att andas och hjärtat slog väldigt hårt och ibaldn fortare än vanligt. detta har jag nu haft hela veckan och ibland har det känts något bättre. men ibalnd blir det sämre o hjärtat slår fort och jag blir anfådd och får ondare och alldeles kallsvettig!
I tisdags var jag till läkaren o de kollade EKG som var normalt. Blodtryck normalt. De tog ett prov för att visa om jag hade propp och det var också normalt. Det enda provet som var något förhöjt var att det visade att jag hade en infektion i kroppen.
De tog fler prover som jag idag inte kommer ihåg vad det var...men dessa har jag inet fått svar på ännu.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen nu ikväll men hon jag fick prata med var inte särskilt hjälpsam alls....utan nästan dumförklarade mig att jag ringde. Allt hon sa var typ att hon kunde inte sätta nån diagnos via telefon o att i min ålder är det ovanligt att tex ha propp i lungan eller hjärtinfarkt.
Jag är en kvinna, 28 år, 172 cm lång o väger ca 70 kg.
Vet ioförsig inte varför jag skriver här, men jag tänkte att ni kanske varit med om nå likande eller känner någon och kan ha något att säga om vad det kan vara?
Väldigt tacksam om någon har något tips eller råd för hur jag ska göra!!