• Chicita

Tyck till om vår inbjudan (texten)

Jag instämmer med de som vill se förtydligande om vigseln (att det inte ens är för de närmaste, utan enbart för er + de vittnen ni valt ut).

Hade det varit min syster/bror/mitt barn som gifte sig så hade jag tagit det där som att vi var inbjudna till vigseln och ringt och frågat vart det var och när...
    Bara helt enkelt för att jag hade förväntat mig att jag var bjuden på vigseln om jag var närstående "eftersom det brukar vara så"...
    Det är aldrig fel att vara tydlig eftersom att alla inte tänker som man själv Glad

Samma med presenttipset. Jag fick känslan av att jag som gäst skulle förväntas komma med present. Typ "Vi är hemma den här dagen och tar emot er när ni kommer med presenterna, och som tack så får ni lite fika"
    dejlis formulering var bra Glad

• Chicita
    gbg2012 skrev 2012-01-10 19:37:44 följande:

vi måste betala för minst 50 gäster. Vi kan inte bara ha 30 gäster i lokalen det skulle bli för tomt. Men vi skulle nog få det men betala 20 000 för gäster som inte kommer skulle kännas väldigt onödigt.

Lite pinsamt att ha precis antal vi vill att 52 gäster kommer iaf. Så blir det många avhopp skickar vi ut 10- 15 inbjudningar till så att du kan ha iaf en månad på sig att svara.

Ett tips - Be era föräldrar ringa runt till era släktingar och säga "hej har ni fått inbjudan, kommer ni? Om ni inte kan komma så svara direkt, dom har en väntelista".
    Det gjorde vi, vi fick snabbt in flera nejsvar från äldre släktingar. Alla som inte svarade nej då - kom också... Så det var skönt (eller tja vi fick ju ett avhopp från en familj kvällen innan)
Svar på tråden Tyck till om vår inbjudan (texten)