Han gör mig väldigt osäker
Jag känner mig ganska osäker i det förhållandet som jag har nu. Vi träffades under sommaren och väldigt fort så utvecklades starka känslor för mannen jag träffar. Han ville till en början träffas intensivt men jag ville ta det en aning lugnare för att jag har haft en del dåliga erfarenheter tidigare. Jag berättade det för honom, för i det läget kändes det bra att säga det. Vi fortsatte att ses ca en eller två gånger i veckan. Däremellan hördes vi inte av så mycket. Det kände konstigt för mig eftersom jag är van vid att bli kontaktad varje dag när jag har ett förhållande. Så det gjorde mig väldigt osäker.
Jag har under tiden jag träffat honom märkt att vi båda är osäkra som individer på flera sätt, han förmodligen mer än vad jag är. Han har gått igenom en svår skilsmässa och även jag. Men troligtvis har jag fler erfarenheter än vad han har. Jag har märkt under tiden jag träffat honom att han verkar vara passivt aggressiv. Om något stör honom så säger han tex inte till. Utan han säger att det är okej, men sedan visar han något annat. Jag har ogillat att han tar lång tid på sig att svara i telefon (timmar, ibland någon dag). Jag är ganska säker på att det ofta beror på glömska, men ibland kanske även något annat. Jag tror dock inte att han träffar någon annan, har inte fått det intrycket. Däremot gillar han att låta lite hemlighetsfull. Fast vi har tagit upp det om otrohet som han ser som något som är väldigt fel.
Hursomhelst så kände jag vid ett tillfälle att jag ville visa honom hur det kändes när han inte svarade mig på någon dag. Så jag väntade mer än två dagar på att svara honom. Han gjorde då samma tillbaka, det var uppenbart att det var en hämnd. Jag ger honom tillfälle genom att öppet fråga om han är arg på mig, han svarar nej. Jag tror även att han har gjort liknande saker vid fler tillfällen. Exempelvis vid 2 tillfällen när jag reste utomlands så betedde han sig lite märkligt och ifrågasatte att jag skulle åka. Han ville då inte träffa mig på ett tag när jag kommit tillbaka. När jag gick själv på en fest så ville han inte heller ses 2 veckor efter det. Jag börjar se ett mönster av att han "straffar" mig. Jag tycker att det är ofattbart barnsligt. Vid ett tillfälle för några månader sen visade han också onödig svartsjuka, i form av att han undrade om det fanns killar i min klass. Men sedan lugnade det ner sig. Han har knappt visat sig vara svartsjuk sen dess. Men hursomhelst blir jag lite konfunderad över hans stil, han gör mig ofta irriterad, ibland arg och en del dåliga känslor väcks som jag inte mår så bra av. Till allt hör att han kommer ifrån en annan kultur, och aldrig tidigare haft ett förhållande med en svenska. Men jag vet inte hur jag ska se på saken... Och vad det bästa är jag kan göra för att försöka lösa det.