• Malin106

    Armbandlös BH som faktist sitter kvar?

    Hej!


    Jag ska vara ärlig, har ganska liten byst och min brudklänning är ärmlös.
    Hur får jag den att stanna uppe och hur får jag brösten att stanna i den? :D


    Någon som vet om någon bra armbandlös BH som gör sitt job med att sitta på plats och forma till det bättre?
    Jag är väl som många andra och vill framhäva det som finns så man ser fin ut i klänningen. Jag vill inte vara utan BH under.


     

  • Svar på tråden Armbandlös BH som faktist sitter kvar?
  • Niini

    Jag hade en korselett, sitter precis som klänningen på plats vid magen/höften så den hålls garanterat upp. Dessutom höll sig magen platt under dagen ;)


  • Lommila1

    jag rekomenderar även wonderbran, köpte en med rekomendationer hr på BT och jag blev inte besviken, den hålle ruppe även en ordentlig hylla ( som i mitt fall var det största problemet)

  • Doofie
    Pertinax skrev 2012-01-07 11:54:12 följande:
    Rekommenderar wonderbra, finns superbra modeller till en bra peng på uppercut.se. Jag använde den här: www.uppercut.se/Default.aspx?dcpage=product&d... hela sommaren och är supernöjd. Hade den till och med ibland när jag jobbade och det var absolut inga problem.
    Håller helt med. Är supernöjd med min!
  • TheD

    Min klänning var formsydd överallt dvs även bröstpartiet där det var tjockare tyg men jag hade free-bra. Det var den bästa hittills. Hade en sån tidigare som inte satt fast men den här satt klistrad även när jag hoppade upp och ner ;)

  • Aniara4

    En liten kommentar bara när det gäller axelbandslösa klänningar: De ska INTE hänga på bysten utan "stå" på höften och sitta uppe av sig själva. Ofta behöver man inte ha någon bh under - jag vet t.ex. att Lillys klänningar har inbyggd bh. Sen kan man ju vilja vaddera och puffa upp lite om man är rädd att se platt ut, men man ska alltså egentligen inte behöva någon bh för att hålla vare sig klänning eller tuttar på plats!

  • TheD
    Aniara4 skrev 2012-01-07 13:41:22 följande:
    En liten kommentar bara när det gäller axelbandslösa klänningar: De ska INTE hänga på bysten utan "stå" på höften och sitta uppe av sig själva.
    Stämmer!
  • Malin106
    Aniara4 skrev 2012-01-07 13:41:22 följande:
    En liten kommentar bara när det gäller axelbandslösa klänningar: De ska INTE hänga på bysten utan "stå" på höften och sitta uppe av sig själva. Ofta behöver man inte ha någon bh under - jag vet t.ex. att Lillys klänningar har inbyggd bh. Sen kan man ju vilja vaddera och puffa upp lite om man är rädd att se platt ut, men man ska alltså egentligen inte behöva någon bh för att hålla vare sig klänning eller tuttar på plats!
    Jag vet, men nu är det så att mina små tvåbarnsmammatuttar behöver fuffas upp lite ;)
  • Malin106
    Pertinax skrev 2012-01-07 11:54:12 följande:
    Rekommenderar wonderbra, finns superbra modeller till en bra peng på uppercut.se. Jag använde den här: www.uppercut.se/Default.aspx?dcpage=product&d... hela sommaren och är supernöjd. Hade den till och med ibland när jag jobbade och det var absolut inga problem.
    Nu har jag kikat på den och efter flera rekommendationer får det nog bli en sån. Upplever ni att den var normal i storleken?
  • daniiel
    Malin106 skrev 2012-01-07 18:44:46 följande:
    Nu har jag kikat på den och efter flera rekommendationer får det nog bli en sån. Upplever ni att den var normal i storleken?
    Normal, hellre något liten än stor, så ta absolut inte en storlek större. Måttabellen i länken nedan använde jag mig av och den stämmer väldigt bra, min bh sitter perfekt :)

    wonderbra.timarco.se/shoppage.aspx
  • Pertinax
    daniiel skrev 2012-01-07 19:09:52 följande:
    Normal, hellre något liten än stor, så ta absolut inte en storlek större. Måttabellen i länken nedan använde jag mig av och den stämmer väldigt bra, min bh sitter perfekt :)

    wonderbra.timarco.se/shoppage.aspx?pageid=9c8...
    Jupp, normal i storleken men kan kännas lite liten. Men den är underbar!
  • daniiel
    daniiel skrev 2012-01-07 19:09:52 följande:
    Normal, hellre något liten än stor, så ta absolut inte en storlek större. Måttabellen i länken nedan använde jag mig av och den stämmer väldigt bra, min bh sitter perfekt :)

    wonderbra.timarco.se/shoppage.aspx?pageid=9c8...
    Haha jag menade ju såklart att om du velar mellan två storlekar, så ta inte den mindre av dom :P
  • Lipan
    Malin106 skrev 2012-01-07 18:44:46 följande:
    Nu har jag kikat på den och efter flera rekommendationer får det nog bli en sån. Upplever ni att den var normal i storleken?
    Jag fick gå upp två kupstorlekar när jag köpte min, så ett tips är att prova om den finns i en affär i närheten av dig.
  • Kajsatim
    Malin106 skrev 2012-01-07 11:34:22 följande:

    Hej!


    Jag ska vara ärlig, har ganska liten byst och min brudklänning är ärmlös.
    Hur får jag den att stanna uppe och hur får jag brösten att stanna i den? :D


    Någon som vet om någon bra armbandlös BH som gör sitt job med att sitta på plats och forma till det bättre?
    Jag är väl som många andra och vill framhäva det som finns så man ser fin ut i klänningen. Jag vill inte vara utan BH under.


     


    Jag har också en armlös klänning och jag hittade en underbar bh på Twilfit! Jag har stl 75a och vill känna mig lite lite större just på min bröllopsdag. Hittade en vit med spets som man kunde ta av axelbanden på. Den är jätte bra formad så även att man böjer sig ned eller rör sig så sitter den verkligen på plats! kostade 299:- fanns ochså i svart. :)
  • MrsSilfverblad2b

    Nu har jag beställt en ulimate strapless tack vare alla era rekomendationer! Så spänd på att testa den! Skulle prova den i butik men de hade inte rätt storlek inne, provade mindre och större men ingen av dem satt bra så allt hopp till rätt storlek!

    Trevlig helg på er!


    12-05-12
  • soffia
    Aniara4 skrev 2012-01-07 13:41:22 följande:
    En liten kommentar bara när det gäller axelbandslösa klänningar: De ska INTE hänga på bysten utan "stå" på höften och sitta uppe av sig själva. Ofta behöver man inte ha någon bh under - jag vet t.ex. att Lillys klänningar har inbyggd bh. Sen kan man ju vilja vaddera och puffa upp lite om man är rädd att se platt ut, men man ska alltså egentligen inte behöva någon bh för att hålla vare sig klänning eller tuttar på plats!

    Jag kommer inte ha BH under min klänning, då drar jag 70D i bysten, men min har ju inbyggd BH samt att den sitter åt runt höft och mage så den håller sig uppe perfekt


    Har jag BH under så ser brösten mega stora ut och det vill jag ju inte

Svar på tråden Armbandlös BH som faktist sitter kvar?