• Tuttan80

    Hindesprövning

    Har fått höra att det kan ta 2 mån innan man får tillbaka från skatteverket, så ja tänkte då skickar ja in det tidigt...


    Vill säga förra veckan o fick tillbaka det idag =/


    Vi ska inte gifta oss förrän den 28/4 O den går ut 29/4=/


    Men det e väl inga problem, eller? Ska ja ringa skatteverket o kolla med dom??


    Tacksam för svar=)


    Mvh Linda

  • Svar på tråden Hindesprövning
  • daniiel

    Oj, verkligen på håret då, men den bör ju inte vara några problem tycker jag. Hindersprövningen är ju giltig dagen ni gifter er och det borde väl räcka? Eller måste den vara giltig ända till alla papper är inskickade? Du kan ju ringa eller mejla skatteverket bara för att dubbelkolla och vara på den säkra sidan :)

  • Silketuss

    Jag kan inte tänka mig annat än att det räcker med att hindersprövningen gäller under själva bröllopsdagen. 

  • TheD

    Den är giltig i 4 månader och självklart måste den gälla för bröllopsdagen. Tror inte vad som är sen påverkar... För prästen kan ta tusen år på sig att få in papperena för att ni tillslut ska vara gifta på papper osv... För oss tog det ca två månader efter vigseln att allt var klart. Så bröllopsresan som vi åkte på 6 veckor efter vigseln bokades i makens dåvarande efternamn. Tur det ;)

  • Tuttan80

    Jag hoppas att det e så=)) Vad ska man snnars göra ska man skicka in nya papper?? Provade att ringa handläggaren som stod på pappret men han hade sem till på mån=/

  • sollan

    Så blev det för oss och så...Gifter oss den 14 och pappret gäller till den 19...Men det är väl bara precis över själva vigseldagen den iallafall måste vara giltig?


    Blivande vårbrud
Svar på tråden Hindesprövning