• Sofia08

    Vill ha tips inför möhippa i Stockholmsområdet våren-2012

    Hej!

    Jag ska planera en möhippa som förmodligen kommer att ske under våren eller försommaren. Behöver tips på aktiviteter. Har varit på en del möhippor och många ser ut ungefär på samma sätt. Därför hoppas jag få lite nya idéer här.

    Jag är INTE intresserad av:
    Sumobrottning
    Spela in en sång
    Fotografering
    Spa
    Lapdance-aerobic

    Vad finns kvar..?? Ge mig gärna lite idéer på roliga kidnappningar också.

  • Svar på tråden Vill ha tips inför möhippa i Stockholmsområdet våren-2012
  • Aniara4

    Glasblåsning på Skansen är kul!

    Den bästa kidnappningen tycker jag är en som utgår från bruden och hennes situation. Jag var med och arrangerade en ganska komplicerad kidnappning av en brud som just då var väldigt obenägen att lämna huset. Det började med att hennes blivande man planerade att de skulle göra något tillsammans, och fick henne att se fram emot det. Sen blev han plötsligt inkallad till jobbet på morgonen så det blev inställt. Av en händelse var en kompis hemma hos dem just då för att hjälpa henne med klänningen. Kompisen skulle sen iväg och träffa några andra och ha picnic i Rosendals trädgård, så hon frågade bruden om hon inte kunde hänga med dem istället. Hon hakade på eftersom hon minsann inte tänkte sitta ensam hemma nu när hon hade sett fram emot att komma ut lite i det vackra vädret. Men när hon kom fram till picnicen var det förstås några helt andra än hon hade väntat sig som satt på filten!

  • akademy

    Hej!
    Mitt tips är helt klart en rolig, fartfylld dansklass.
    Enkla steg, bra musik och många leenden på läpparna!
    Det finns ju så många alternativ till strip- och poledance!

    En bekant till mig hade en manlig dansinstruktör som höll en dansklass på en dansskola i Stockholm (gardiner för fönstrena) och de var väldigt nöjda.
    Som en rolig grej fick de välja instruktörens klädsel  

  • Pebbles

    Jag har hört någon gång om en möhippa där de åkte till fryshuset och fick lära sig åka inlines/skateboard. Bruden fick lära sig något trick och så, kanske kul om ni är aktiva. Klättringslektion kan också vara roligt!


    Loves it!
  • lipstick

    Jag va på en jättebra möhippa i höstas! Det började med att vi kidnappade bruden och åkte till berns för frukostbuffé, sedan bar det av vidare till Rosenrummet på Nk där vi fick dricka lite champagne medan bruden fick en stilrådgivning, under tiden satt vi andra o hade trevligt =) Sedan tog vi bruden till en vintage butik Beyond Retro där hon fick välja sin outfit för kvällen ( obs hon var inte tvungen att bära dom kläderna tillslut men det va superkul, hon fick 400 kr att handla för så hon fick panik!) Efter det åkte vi hem till en utav tjejerna och käkade lite lätt, en av oss är massör så hon fick massage 30 min (då fixade vi oss lite snabbt) och sen fick hon ta en snabbdusch. Runt 18 så hade vi bokat in oss på Salong Stil där vi allihop fick en makeup kurs och hon blev fint sminkad inför kvällen på samma gång. Sen åkte vi faktiskt tillbaka hem till tjejen och lagade middag, hade lite roliga lekar och drack massor av bubbel! Kvällen avslutades på dansgolvet, och hon var SÅÅÅ nöjd med dagen Skrattande
     
    Hoppas det går bra med planeringen 

  • LindaN2012

    En av mina väninnor är inte helt lätt att lura - en tjej som har stenkoll på varenda minut av livet. Hon hade just inhandlat ett par vandringskängor inför en stundande semester varför hennes blivande bokade in henne på en "gå-in-skorna-lördag". De åkte kommunalt till Gullmarsplan för att fortsätta med buss därifrån. På Gullmarsplan rullar en "tom" SL-Buss fram och chauffören öppnar dörren och ropar på den blivande bruden, med hennes riktiga namn. MYCKET tveksam går hon fram till dörren och in i bussen och först då hoppar möhippegänget fram. Blicken hon gav sin blivande man... jag tror inte de pratade med varandra på två dagar...

  • lyckliga jag

    Det finns ju en massa olika upplevelsepaket och ett av dom var att tillverka sitt eget silversmycke. Kan ju vara roligt att ha kvar som minne sen när man förlåtit sina vänninor Kyss.

  • LindaN2012

    Tror att det kan vara mysigt att hyra sitt eget spa för en stund på t.ex. Sparadiset eller Stockholm Strand.

    Jag fick, på NKs bageri, lära mig att dekorera tårtor. Det är inte många bagerier som välkomnar möhippor, och jag vet inte om NK gör det "till vardags" men det var superkul att få lära sig att forma blad, spritsa fina mönster och annat.

    En väninna fick lära sig simhopp i Eriksdalsbadet. Vi hyrde en egen instruktör och var i poolen där hopptornen är och fick lära oss att dyka och göra konster och blivande bruden hoppade från 10an.

    Lycka till! 

  • Sofia08

    Tack för alla tips! Vi har kommit på lite smått och gott, så det kommer att bli en kanondag! Det där med SL-bussen var ju kul! Har inte kommit på ngt bra sätt att kidnappa på än..

  • Insanire

    Jag var på en möhippa där vi åt middag i en blind-restaurang.. Det var kolsvart och man såg ingenting alls... Servitörerna och kockarna var blinda. Det var verkligen en upplevelse. Har dålig koll på Sthlm så jag vet inte vart i Sthlm det var..

  • Blingbling

    Champagneprovning? Coctailprovning? Pistolskytte, Boka en bastuflotte för hela gänget, film och galakväll.

    Se flera möhippetips  på den här bloggen:

    Länk direkt till sidan som handlar om möhippor:

    http://bröllopscoachen.hemsida24.se/start-allt-f%C3%B6r-ditt-br%C3%B6llop/m%C3%B6hippa-svensexa-7263487

  • MariaFredrik12

    apropå detta så måste jag höra, vilka bjuder ni på möhippan? Mina tärnor vill gärna att jag ska ge dem en lista på dem jag tänker är passande att fråga. Jag vill dock enbart ha mina närmaste vänner på möhippan (inte min pojkväns kompisars flickvänner, systrar, kusiner osv). Men kan man med att inte bjuda in "alla" unga tjejer? Blir folk sårade?? Jag själv hade bara varit glad om jag inte blev bjuden på en möhippa till någon jag knappt känner. Men jag vet inte hur andra tänker. Tacksam för tips!

  • Malwe80

    Hej!

    Jag håller också förfullt på att ordna en hippa nu i vår. Det där med SL-buss låter som en fantastisk idé. Hur gick ni till väga för att ordna det?

    Hälsningar Malin 

  • Pebbles
    MariaFredrik12 skrev 2012-03-02 11:02:40 följande:
    apropå detta så måste jag höra, vilka bjuder ni på möhippan? Mina tärnor vill gärna att jag ska ge dem en lista på dem jag tänker är passande att fråga. Jag vill dock enbart ha mina närmaste vänner på möhippan (inte min pojkväns kompisars flickvänner, systrar, kusiner osv). Men kan man med att inte bjuda in "alla" unga tjejer? Blir folk sårade?? Jag själv hade bara varit glad om jag inte blev bjuden på en möhippa till någon jag knappt känner. Men jag vet inte hur andra tänker. Tacksam för tips!
    Jag fixade min egen möhippa och bjöd bara de närmaste, t.ex. inte mannens kompisars flickvänner. Har inte hört något om att någon blev sårad. Vi ska på bröllop för en av mannens kompisar i sommar och jag kommer inte bli det minsta sårad om jag inte blir bjuden på tjejens möhippa, förstår helt om man vill fira med de närmsta.
    Loves it!
  • MariaFredrik12

    Pebbles: tack, det låter skönt att höra!! :)

  • nathalieee

    Hej alla planerare! :)

    Tänkte bara ge ett litet tips på en av alla sktiviteter vi gjorde på min möhippa.
    Vi sprang runt i stan= stockholm, och gjorde massa roliga uppdrag  och samlade poäng. (www.statsuppdraget.se)
    Alla var nöjda med dagen och detta var stora höjdpunkten. Denna aktivitet var bra om man är som mig, lite feg och inte vill göra massa saker man skämmer ut sig på. Ja jag sick ju ha på mig nån ful klänning men det kunde jag stå ut med..:)

  • Fridalusus
    Jag skulle tipsa om att boka nått färdigt paket så man slipper göra all planeringen själv och kan ha roligt bara :D 

    De här activity.se/privat/ har ju mycket och man kan välja om man vill göra pinsammare grejer eller nått lite lugnare, typ lösa en mordgåta eller gå på spökjakt :P  De har också såna där bollar man kryper in i som nån hade lagt upp en bild på här. Såna verkar sjukt kul ju! 

    Sen tänker jag att vill man så kan man ju göra både nått eget (typ kidnappning) och boka en aktivitet, så får man lite av varje utan att stressa ihjäl sig med planeringen och så vet man att allt kommer bli lyckat så man kan slappna av lite också :) 

    Min kompis gifte sig i somras och vi bokade via dom då och blev jätte nöjda. Nu ska en annan kompis gifta sig och vi diskuterar om vi ska göra en favorit i repris eftersom det blev så lyckat förra året :)
  • jenniferstam

    Jag brukar gå in på www.fixamohippa.se för massa tips och inspiration.

    Bästa aktiviteten som varit SÅ kul är ponnytrav - man fick ju ont i magen av skratt!

    Och roligaste kidnappningen jag varit med om att vi gjort på en möhippa är att nån utklädd till gul kyckling synts lite här och runtom den blivande bruden samma vecka som kidnappningen. Typ på jobb-lunchen, middag på restaurang, utanför bostaden. Sen kidnappas hon av den gula kycklingen Skrattande Så roligt för det byggdes verkligen upp under veckan!

  • MsWedding
    Fridalusus skrev 2017-03-29 15:11:47 följande:
    Jag skulle tipsa om att boka nått färdigt paket så man slipper göra all planeringen själv och kan ha roligt bara :D 

    De här activity.se/privat/ har ju mycket och man kan välja om man vill göra pinsammare grejer eller nått lite lugnare, typ lösa en mordgåta eller gå på spökjakt :P  De har också såna där bollar man kryper in i som nån hade lagt upp en bild på här. Såna verkar sjukt kul ju! 

    Sen tänker jag att vill man så kan man ju göra både nått eget (typ kidnappning) och boka en aktivitet, så får man lite av varje utan att stressa ihjäl sig med planeringen och så vet man att allt kommer bli lyckat så man kan slappna av lite också :) 

    Min kompis gifte sig i somras och vi bokade via dom då och blev jätte nöjda. Nu ska en annan kompis gifta sig och vi diskuterar om vi ska göra en favorit i repris eftersom det blev så lyckat förra året :)
    Vi körde Daredevil med dom här i höstas och det blev superlyckat! Perfekt att göra innan vi gick ut och åt på kvällen. Sen fick vi även några roliga bilder på oss:)
Svar på tråden Vill ha tips inför möhippa i Stockholmsområdet våren-2012