Bekanta ber om att få komma på vårt bröllop, jag kan inte säga nej:(
Jag har problem med att många bekanta, bl.a. Mina chefer frågar i fall de får komma på vårt bröllop. Egentligen vill jag inte ha dem där men jag blir så paff varje gång jag får frågan att jag inte vet vad jag ska svara och säger att de får komma. Nu börjar det verkligen närma sig att skicka ut inbjudningarna och jag vill ju inte bjuda dem som "bjudit in sig själva" men nu har vi ju redan sagt att de ska få komma. Jag vet inte vad jag ska göra. Är ganska konflikträdd redan från början och det känns ännu lite värre när det gäller cheferna. Så jag kännner mig inte helt bekväm med att "ta tillbaka inbjudan". Det är världens bästa chefer i övrigt men vi har kämpat med att hålla nere gästlistan till 70 och valt att inte bjuda vänner som är bättre vänner till oss än de som tiggt till sig en plats. Är det någon som känner igen sig? Jag behöver råd eller tips på hur jag ska göra! min blivande är inget egentligt stöd i frågan tyvärr, snarare tvärtom bjuder han in folk i förbifarten till höger o väster hela tiden och när jag säger att jag blir upprörd över att folk frågar till sig en inbjudan säger han bara att det bara är att skicka en inbjudan då. Men jag vill inte ha ett stort opersonligt bröllop med männiksor jag egentligen inte känner. Framför allt, är det inte bara jävligt fel att be om att få komma på någons bröllop?! Eller tänker jag fel där?