• Skärhamnsbruden

    Billiga o fina inbjudningar

    Sitter här på internet och försöker hitta snygga inbjudningskort till bröllopet men tycker 20kr/kort är dyrt med tanke på att man även ska ha vigselprogram, menykort och tackkort sen. Vill hitta en röd tråd i korten och jag har cerise som tema på bröllopet och skulle gärna få med det på något sätt. Hur har ni gjort och har ni några tips till mig?

  • Svar på tråden Billiga o fina inbjudningar
  • Jossen

    Man kan köpa och göra själv, det är verkligen int svårt. Det finns "färdiga" kort att köpa, bla på pyhobby. Sen kan du köpa ett tunt ceriserosa organzasnöre och göra en fin rosett. som sitter på kortet.

    Stämpla ordet "inbjudan" på utsidan, skriv ut ett papper med fint typsnitt med all info och klistra in.

    (Jag vet inte hur man lägger in bilder, annars har jag en som visar typ hur jag menar med bandet)

  • daniiel

    Vi beställde från Vistaprint.se och var väldigt nöjda. Vi beställde även tackkort därifrån och nöjda med de också. Vi betalade för inbjudningskorten, inklusive frakt och medföljande kuvert 8kr/kort. Vi hade inte kunnat göra det billigare själva.

    Vi hade inga menykort, då vi hade menyn i festhäftet. Vigselprogram och festhäften gjorde vi dock själva och fick de sedan utskrivna på ett lokalt tryckeri för en billig peng. Hade vi haft en skrivare, så hade vi skrivit ut dom själva hemma istället.

  • Chicita

    Vi gjorde inget jättespeciellt med inbjudningarna.
    Men vi hade i och för sig medeltidstema, så jag satsade på en liten känsla av pergament och gammal handskrift.
    Ett vanligt A4 som jag skrev ut inbjudningarna på, klippte kanterna med en sax som ger ojämna (rivna) kanter och sen distressade med en stämpeldyna med barkbrun färg.
    Handtextade kuverten med en gammaldags font och satte igen dom med ett specialdesignat sigill...

    Du kan göra det väldigt enkelt för dig genom att köpa fina (bra kvalité) papper, Göra en layout med några scrolls eller blommor eller vad du nu vill ha och en snygg font. Använd den färg du vill på papper och utsmyckning.
    Eventuellt vik ihop kortet och knyt ett band runt.

    Det finns millioner olika sätt att göra inbjudningarna på.
    Sätt dig ner och experimentera i word eller paint eller liknande Solig

  • Juni 2012

    Bokhandeln hade tjocka fina färdigvikta kort med kuvert.Sen var det ju bara att klippa och klistra. Fastik är otroligt bra.

    Tror att de kostade ca 7 kr/st för korten och hm.... kanske 5 kr/st för kuverten och vi behövde 12 st så det blev helt ok.
    Man kan nog komma billigare undan om man inte vill ha tjocka stadiga kort.

  • lilja

    Vi har också valt att beställa från vistaprint.se och är nöjda med resultatet.
    Har beställt inbjudningskort, infokort och savethedate-magneter därifrån.
    Vigselprogram och festhäfte gör jkag själv i publischer, försöker hålla en röd tråd på allt genom att ha samma typsnitt, monogram och övrig utsmyckning.


    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Billiga o fina inbjudningar