Inlägg från: Linn88 |Visa alla inlägg
  • Linn88

Rädd att min blivande inte ska vara romantisk på vår dag

Jag känner faktiskt igen mig lite i TS situation. Min blivande har förvisso inga problem med att visa sina känslor, men han glömmer bort det ibland. Det är inget jag stör mig på för det funkar i vårt förhållande med att jag påminner honom =) Men han är inte särskilt romantiskt,  inga blommor här inte. Lyckligtvis gör det mig inget för han är ändå romantisk på sitt sätt, som jag uppskattar mycket mer.

Vad gäller vår vigsel är jag inte orolig, men till festen kommer många av min blivandes kompisar från alla hörn i Sverige och han träffar dem väldigt sällan, jag blir därmed orolig att han ska bli så exalterad över att få träffa sina vänner (ska väl tillägga att de varit i Afghanistan och varit med om väldigt mycket tillsammans som svetsat dem samman enormt) att han glömmer bort mig och att det är vår bröllopsdag. Jag ser framför mig att han sitter i någon djup diskussion med sina vänner och att det känns som att jag stör om jag vill umgås med min man på vår bröllopsdag och att han aldrig ska vilja gå till vårt hotell och att vi blir sist kvar av alla gäster, fast jag drömmer om att vi ska dra oss tillbaka innan vi blir allt för trötta.

Jag kommer naturligtvis att prata med honom om detta på ett väldigt snällt sätt, så att han vet vad jag drömmer om och oroar mig för, så jag tror inte det kommer att bli några problem egentligen men det är ju lite svårt att släppa oron när det gäller en så extremt viktig dag. 

Jag tror inte heller Skrollan att du får några problem med den känslomässiga biten på ditt bröllop, om du bara pratar med din man. Som många andra säger kan nervositet osv spela in, men är han känslomässig kommer du att märka det oavsett om ni är nervösa eller inte. Nervositeten kan ju också vara positiv om den för er närmare varandra. När jag blir nervös söker jag i alla fall stöd och stabilitet i mina nära och kära och vid altaret kan jag tänka mig att ögonkontakt med min blivande lugnar nerverna. Han är trots allt det mest välkända jag har där i kyrkan. Så är det förhoppningsvis för dig och din blivande också! 

Jag hoppas att er dag blir precis så som du önskar! Lycka till! 

Svar på tråden Rädd att min blivande inte ska vara romantisk på vår dag