Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Utomhusbilder/ brudbuketten kan inte vara med!!

    Oj, vi gifte oss i september så det var ingen fara för mina blommor.

    Men varför inte göra en bukett med konstgjorda blommor?
    Annars om det blir fina vintriga bilder så hade jag nog satsat på en sån där gammaldags muff. Om du vet vad jag menar, en sån där sammet eller pälscylinder som hänger i ett band runt halsen, och som man bara stoppar in händerna i om man fryser. Borde vara enkelt att sy också om du inte kan hitta någon att köpa.
    Buketten på bilderna är ju egentligen bara rekvisita, som du kan ersätta med annan rekvisita

  • Chicita

    Det tar inte 10 minuter att fota porträttbilderna. Snarare 45 minuter till 1,5 timme om det är en proffsig fotograf som vill ge brudparet många bra bilder att välja bland.
    Och det är ju sällan så att man kliver utanför bilen/ kyrkan/ festlokalen och fotas omedelbart. Utan det kan vara en bit att gå för att hitta en bra plats, vilket ju också tar tid.

    Om man fotar efter vigseln och inte har tänkt att spara buketten så är det ju en helt annan femma. Då gör det inget om blommorna fryser.
    Dom vissnar ju inte omedelbart som sagt, det är först när dom kommer från kylan och in i värmen som skadorna sker.
    Blommor består ju till stor del av vatten. Vatten som fryser expanderar. När cellerna i blommornas kronblad expanderar pga att dom fryser så skadas mellanväggarna mellan cellerna och när blomman sen kommer in i värmen så har frostskadorna redan skett. Och det kan gå fort när det börjar tina. Det kan också gå fort när blommorna fryser.

    Ska man fota före vigseln så skulle jag antingen köra med konstblommor eller något annat som rekvisita och sen ta ett par bilder inomhus med buketten.
    Om fotograferingen var efter vigseln så skulle jag ta med blommorna ut om det inte var så att jag hade tänkt spara dom efteråt (konservera dom exempelvis)

Svar på tråden Utomhusbilder/ brudbuketten kan inte vara med!!