• Fästmön

    bröllop norrköping 2012

    Vi gifter oss i Gistad men ska ha bröllopsfest i Norrköping i maj 2012!

  • Fästmön

    Sörby är fint! Vi var där på examensmiddag. Det var väldigt bra mat och trevlig personal. 

    Hur många blir ni på bröllopet? 

  • Fästmön
    Therese508 skrev 2011-12-18 19:50:50 följande:

    40 - 50 PERSONER, minst 10 st är barn


     


    Ni då ?


    Vi blir ca 180 st. Så det är ett ganska stort bröllop. Men vi ska inte fixa så mkt själva med dekoration o så. Vi kommer också att ha en del barn tror jag men jag har inte koll på antalen =)

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har du tittat på klänningar, blommor, menyer etc?
  • Fästmön

    Vi har bokat lokal och kyrka. Jag har beställt en klänning som bör komma hem på torsdag så jag håller tummarna =)

    Jag har pratat med en blombutik som sa att just pioner som jag har tänkt mej till bröllopet kan skilja sej mkt i pris beroende på vädret. Så jag kommer inte att bestämma blommor förren 4 veckor innan bröllopet beroende på prisläget. Tårta väntar jag också med. Frisör får bli en bekant och min syster fixar mitt smink. Dekoration ska vi inte göra själva (ingår i lokalen) så det gör jag inget. Det är bara honnörsbordet som vi eventuellt fixar själva men jag har inte bestämt det än. Min m2b ska fixa med bil så jag får väl lita på att han gör det =/

    Det som stressar mej och som jag vill ha klart snart är inbjudningskort, bröllopshäfte och fotograf.

    Är det ngn som känner till en bra och prisvärd fotograf i trakterna?

  • Fästmön

    Många blomsterbutiker har pärmar med blombuketter som de har gjort. Då kan man lätt se om de är duktiga eller inte. Det finns ju även olika "stilar". Man kan ju få en feeling för stilen bara man går in i butiken o tittar. Så det är ett tips =)

    Bröllopstårta funderar jag på att beställa från Linköping faktiskt - från Tårtverkstan. De är väldigt bra!

     

  • Fästmön

    Hej!

    Är det ngn som har tips på ngn lokal i Norrköping som man kan hyra en söndag? Vi tänkte ha brunch dagen efter bröllopet men lyckas inte hitta ngn lokal. Vi räknar med ca. 130 personer som kommer på brunchen så lokalen bör vara ganska stor... 

    Många lokaler hyr man ju hela helgen - är det ngn här som hyrt lokal i nkpg (eller utanför nkpg) helgen den 26-27 maj? Så kanske vi kan "dela" helgen och kostnaden på ngt sätt =)

  • Fästmön

    Hallå Norrköpingsbrudar!

    Är det liv härinne eller? Solig

    Jag läste i en annan tråd om brudar som byter tjänster med varandra och jag tycker att det låter som en väldigt väldigt bra idé. Jag kan ställa upp och hjälpa till med exempelvis dukning! Själv behöver jag hjälp med att ställa ut blommor på borden. Någon som är byta-tjänster-sugen? 

  • Fästmön
    Memsan skrev 2012-03-18 11:27:28 följande:
    Hej Fästmön!
    Kul med en till härinne!Hittade du en lokal? Vi ska vara i bankkyrkan och ha middag. Tänkte bara tipsa om att när jag bokade så var hyran 50:- per person. Sen kostnaden för mat och dryck. Annars så har du ju alltid de geer men dom ska ha hutlöst med stålar för sina lokaler och verkade även ta extra betalt för varje extra sak. typ som viss belysning.
    Fästmön skrev 2012-03-18 09:52:23 följande:
    Själv behöver jag hjälp med att ställa ut blommor på borden. Någon som är byta-tjänster-sugen? 
    Bara ställa ut blommor på borden? Eller nåt mera avancerat?
    Hej! Då var vi iaf två personer här inne =)

    Vi har inte hittat ngn lokal än. Bankkyrkan låter som en bra idé! Det ska jag kolla upp. Tack!

    Vi ska ha ca. 20 bord och det ska stå en vas på varje bord. Jag har kollat med blombutiker vad de tar för att fixa arrangemanget med det är hutlöst... Har inte funderat jättemkt på hur exakt det ska se ut men det är i princip att ställa ut blommor i vaserna så att det ser snyggt ut =) Det kommer alltså inte vara några färdiga buketter, bara lösa blommor.
  • Fästmön
    RazzHaug skrev 2012-03-18 21:44:25 följande:
    Fästmön: Vi ska vara i Himmelstalundsbrunnsalong och jag tror att det går att boka enbart en söndag, det är kommunen som hyr ut lokalen. Bankkyrkan låter ju toppen annars! =)

    Vart ska ni ha er fest? Tänkte på blommorna om du behöver hjälp :)
    Himmelstadlunds brunnsalong och Bankkyrkan - då har jag två ställen att ringa till imorgon =) Tack!

    Vi ska ha festen på Teno (H & B restaurante) - det ligger ute på Lindö. Det ligger mitt i industriområdet men inuti lokalen är det faktiskt väldigt fint =)

    Vad vill ni ha hjälp med då? Det kan ju inte bara vara jag som har en del lösa trådar fortfarande Cool
  • Fästmön

    Vi kanske kan skriva vad vi behöver hjälp med och vilka datum som gäller? Om någon är bra på ngt särskilt så kan man skriva det med.

    Jag är ganska bra på att göra plockmat. Typ snittar och sånt om ngn behöver hjälp med det! Jag tycker även det är kul att pyssla så inbjudningskort etc kan jag också hjälpa till med!

    Själv behöver jag hjälp med att ställa ut blommor den 26 maj.

    Så, är det ngn som är på? Skrattande Lordoz och RazzHaug - hur ser det ut för er del?

  • Fästmön
    RazzHaug skrev 2012-04-22 23:12:46 följande:
    Hej på er!
    Hur går det för alla med planeringen?

    Fästmön: Tyvärr jobbar jag den 26e maj, hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig att placera ut blommorna!
    Inte långt kvar nu innan du ska stå brud, spännande ;)
    Vi har dragit på ordentligt nu - vi borde bocka av en sak om dagen om vi ska hinna med allt vi har kvar!

    Det är sååå spännande! Ibland blir jag så nervös att jag nästan ångrar att jag har gett mej in på det här...

    Hur går det för dej? 
  • Fästmön

    Hej tjejer!


     


    Är det ngn här som känner eller vet om någon som kan filma hyfsat? Vi vill gärna ha videoklippfrån vår fest och vår vigsel.

  • Fästmön
    Memsan skrev 2012-05-09 13:22:37 följande:
    Åh är så nöjd idag. Tror jag äntlign har hittat en sminkös som kan komma hem till mig på den stora dagen. Yeay! ^.^
    Vad blir det för någon då? Nyfiken...
Svar på tråden bröllop norrköping 2012