• sofiie­carlss­on
    Äldre 16 Dec 11:52
    1419 visningar
    1 svar
    1
    1419

    Bestman?

    Vet inte hur jag ska skriva här men behöver lite tips och råd. Vi giftet oss den 21 januari och har bett våra bästa vänner vara tärna och bestman. Min tärna är väldigt hjälpsam med allt och fixar o donar medans hennes sambo som även är bestman inte gör något annat än gnäller. Tycker det skulle vara en ära att bli tillfrågad om en sån sak, och vi har även köpt allt till dom i klädesväg, smycke , skor ja you name it! Problemet nu är att han bara gnäller och aldrig är nöjd så varken jag eller min sambo anser och känner att han passar som bestman längre. Det han gnäller om är att min sambo inte vill göra de ena o de tredje och aldrig vill följa med ut på suparfester. Men min sambo känner inte för se längre. Vi har 2 barn och han är hellre med oss . Kan man be honom att inte vara bestman längre eller bättre att ta ett snack med honom och se in han ändrar sig? Och ja vi är bara 24 år och man ska inte sluta leva men i våra ögon är det trevligare att umgås med familjen och göra saker med andra familjer och inte ut och dricka sig full :((

  • Svar på tråden Bestman?
  • Äldre 16 Dec 12:04
    #1

    Jag tycker din blivande man ska prata med sin marskalk (bestman) om detta. Han kanske inte vet vad ni förväntar er av honom eller att din blivande man prioriterar annat än sk. suparfester osv.

    Sedan ska man inte ha för höga krav på sina tärnor och marskalker tycker jag. De ska i första hand finnas där som stöttning under själva bröllopsdagen och det kanske han kommer fixa galant?

    Nej, ge honom en chans till en konversation. Din blivande kan berätta sin sida, hur han uppfattar den här killen och sedan kanske de kan komma fram till något som de båda känner sig nöjda med.

Svar på tråden Bestman?