Inlägg från: augustesen |Visa alla inlägg
  • augustesen

    Hur gör man för att slippa skoskav???

    Ett tips jag lärt mig är att sätta på Vaselin på de platser du brukar få skoskav - funkar hur bra som helst!
     Sen hjälper det såklart att gå in skorna, det är ju för att den ska anpassa sig efter just din fot annars blir det enligt min erfarenhet garanterat skoskav om den sitter fel - men som sagt vaselin hjälper :)

    Jag kommer ha med mig ett par fina ballerinas till nattens festligheter, bara i fall att jag får ont i fötterna :)

  • augustesen
    alexandrasjoberg85 skrev 2011-12-15 10:02:07 följande:
    Tack, oj har aldrig hört talas om att man kan ha vaselin!! Ska definitivt testas. Ska man låta det torka? Kan man ha stay-ups utanpå vaselinet, gör det någon nytta då?
    Haha ja jag blev lite överraskad jag med! :) Nej de är bara att sätta på skon direkt, har inte provat när de torkat dock så kanske också fungerar. Gällande stay-ups har jag ingen aning, kan ju bli kladdigt om man sätter på vaselinet innan men de funkar nog bäst skulle jag tro :p
  • augustesen
    Styrka skrev 2011-12-16 21:16:43 följande:
    Ingen som provat de där genomskinliga silikonkuddarna som man kan lägga i sulan som ska hjälpa mot värkande fötter under festkvällar? Jag undrar om de verklkige funkar, men det borde ju kännas skönare med lite stötdämpning tänker jag... Så man borde kunna undvika den brännande känslan när man stått och gått och dansat i högklackat för länge.
    Vaselin mot skavsår, den snappar jag upp! Tack för tipset!
    Jag har provat dom massa gånger och haha jag vet inte om jag använder dom fel (sätter dom på fel ställe) men jag tycker inte dom är särskilt fantastiska. Visst är dom sköna men får ont ändå :p
Svar på tråden Hur gör man för att slippa skoskav???