• helhel

Vigsel på gotland sommar 2012, tips på boende? restaurang mm?

Vi har bokat att vi ska gifta oss i botaniska trädgården i visby i sommar. Bara vår familj och ett annat par med barn som vittnen, hemligt för resten...
    Ska bli otroligt roligt o spännande!

Men någon som varit på gotland mycket el tom bor där?
    Tips på ett BRA boende önskas! Fint, barnvänligt gärna, nära visby el i, hellst inte för dyrt heller....
    Restaurang? vilken är bra? samma där, bra mat, men ändå att det finns alternativ för barnen!
    Vilka ställen kan lyxa tilld et lite extra? det är ju en viktig dag för oss...

Har ni några tips?

• Svar på tråden Vigsel på gotland sommar 2012, tips på boende? restaurang mm?
  • Chicita

Jag har inte varit så mycket utanför Visby. Och vi bor nästan alltid på Clarion Hotel Wisby när vi bor på Gotland. Det är lite dyrare, men jag tror att du kan boka boende med Coop Hotellpremie där (inte säker, men det kan ju vara värt att undersöka).
    Annars är Breda Blick precis bredvid Botaniska Trädgården ett bra alternativ. Lite mer Bed & Breakfast, man hämtar nyckeln på ett annat hotell i innerstan. Vi bodde där ett år, men även om vi har valt ett annat ställe efter det året så skulle jag gärna bo där igen. Jag gillar stämningen där. Den är varm och inbjudande. Känns nästan som att bo hemma hos någon istället för att bo på hotell Solig

• ida4982

Kul med Gotland! Ska ni gifta er i botaniska så ligger st clemens hotell väldigt bra till, ett familjeägt jättemysigt hotell! Cafet Gula Huset (precis bredvid) är också värt ett besök! Bästa maten hittar ni på 50 kvadrat såklart! Men många bra ställen i visby, kolla kulinariska gotland (nätverk för krögare). Annat fint ställe att bo på tycker jag är fridhem (www.fridhemspensionat.se/). Åt Knipbyn-hållet, kanske inte så dumt eftersom ni har barn. Hoppas ni får en fantastisk dag!

Svar på tråden Vigsel på gotland sommar 2012, tips på boende? restaurang mm?