Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

    Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling 8/12

    Då var det dags för nästa lucka! Tomte
    Vi närmar oss julen nu och nog har vi alla börjat att fundera på vad vi ska ha på julbordet?
    Vem ska laga vad och framförallt HUR ska det tillagas!

    Eftersom att både tomten och vi Redaktionen är riktiga gottegrisar så ska ni få hjälpa oss med gottat på julbordet!

    Ge oss ert bästa recept på julgodis! Drömmer

    Har ni flera recept och favoriter?
    Toppen- lassa in de också i tråden!

    Skriv även en kort motivering till varför just ert godis är det godaste på julbordet.

    Då har ni chansen att vinna två riktigt fina priser!



    Bak/ugnssten med bakspade från Bagaren och Kocken!
    Den fiffiga stenen förvandlar din vanliga ugn till en stenugn!
    Brödet och pizzan får en spröd yta tack vare att temperaturen hålls på en jämn och hög nivå.
    Värde: 595:-

    Som vi alla vet så vill gärna julens goda mat och godis sätta sig runt midjan!
    Nu har du chansen att få professionell hjälp av Elmina med att skrämma bort skinkor, knäck och nötter!
    Du vinner nämligen även personlig tränare online under en veckas tid!
    Priset inkluderar stöd och personligt program för dig och din partner allt anpassat efter ert personliga behov.
    Daglig mejlkontakt ingår!
    Värde:650:-
    Måste lösas in under januari.

    Lycka till och fyll tråden med smarriga kolor, knäckar och annat smaskigt och gott!!
    Vinnare meddelas 12/12

    http://foraldrafitness.com/pt-online/pt-online-2/
  • Svar på tråden Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling 8/12
  • Forumvärd

    Mycket sött och gott i tråden!
    Tack för alla goda bidrag!

    Vinnare blev Dreaming med det här sagolika gottat:


    Dreaming skrev 2011-12-08 11:09:44 följande:
    Mitt tips är Polkaknäck!

    Underbart goda!

    75 portioner/st.

    2 dl vispgrädde
    2 dl ljus sirap
    2 dl strösocker
    1 dl polkagrisar, krossade
    4-5  st droppar pepparmyntsolja,
    2 msk smör

    Blanda grädde, sirap och socker i en tjockbottnad kastrull. Koka utan lock, rör om då och då tills smeten håller kulprovet: häll några droppar av smeten i iskallt vatten och rulla till en kula som ska vara fast till hård. Koktid ca 15 min i en vid kastrull eller ca 30 min i en kastrull med mindre botten. Krossa polkagrisarna, hälften i taget, i en mortel. Rör ner pepparmyntsolja, polkagrisar och smör i smeten. Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna. Förvara i kyl. Tips: Vill du hålla dig till vanlig knäck är det bara att byta ut polkagrisarna och oljan mot 1dl skållad och grovhackad sötmandel.

     


    Njut!! För dom tar slut snabbt!


    Inboxa dina kontaktuppgifter och din mejladress till mig! Solig
Svar på tråden Det stora JULRACET! Vinn fina priser i Bröllopstorgets jultävling 8/12