• nuså
    Äldre 6 Dec 10:34
    2555 visningar
    4 svar
    4
    2555

    Posture för bättre hållning?

    Min kille har rätt dålig hållning, drar fram axlarna och huvudet och ser allmänt krum ut.
    Tänkte att det skulle vara trevligt om han kunde bära upp bröllopskostymen ordentligt så jag funderar på att ge honom en posture i julklapp (www.posture.se)
    Är det nån som testat en sån? Är de bra?
    Kan tänka mig att hans astma skulle bli bättre också om luftrören fick lite mer plats...
    Är det värt att testa tror ni? Eller skulle han bli sur...? 
    hmm... 

  • Svar på tråden Posture för bättre hållning?
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 7 Dec 15:08
    #1

    Det är nog bättre att lära sig några simpla övningar och träna upp musklerna lite dag för dag så att han får bättre hållning...


  • Äldre 7 Dec 15:42
    #2

    Jag har inte testat den produkten. Men när jag tävlade i dressyr för många år sen så var det vanligt att man lindade en elastisk linda i en åtta över ryggen och runt axeln för att träna in att man skulle sitta rak i ryggen. Man hade alltså det när man tränade, inte när man tävlade.
    Att dra tillbaka axlarna har andra nyttiga fördelar också. Det gör att du ökar upp blodtillförseln och minskar huvudvärk och nacksmärtor.
    Så ja det kan vara värt att prova för att träna hans muskelminne. Men det är nästan bättre om han går med på att försöka lära sig själv att dra tillbaka axlarna.

    Om jag säger som så, den skadar inte i alla fall... Glad

  • Äldre 7 Dec 16:06
    #3

    Den är nog bra som "komma-igång" och för att lära sig känna vad som är en bra hållning. Men kombinera med riktig träning och stretching också :) Har själv haft problem med samma sak och ont i övre delen av ryggen och fick höra av en massör att jag hade för korta bröstmuskler och efter att jag stretchat dessa en tid och tränat ryggen så är det mycket bättre, och mindre ont i ryggen också :) Inte säkert att det är samma för din kille men det skadar ju inte heller :)

  • Godis
    Äldre 7 Dec 16:56
    #4

    Ofta handlar det om att träna upp muskler mellan latsen (skulderbladen). Hade jag varit du så hade jag köpt ett sånt här till honom så han kan träna hemma om han inte gillar att gå till gym.

    http://www.rusta.se/exetube_medium_p75101269.html 
    billig men funkar Glad


Svar på tråden Posture för bättre hållning?