• Växjöbrud2011

Stolsöverdrag

Ser att många ska sy egna stolsöverdrag av Knoppa-lakan. Hur gör man? Är typ sämst på att sy men äger trots allt en symaskin så funderar på om jag skulle ge det ett försök. Nån som har nån form av mönster? Antar att jag behöver ta mått på stolarna i lokalen där vi ska vara (de är rätt fula så vill gärna täcka över dem...).

Jag hittade den här bilden också, som såg ut att vara en variant på stolsöverdrag, kanske lite enklare. Men hur fäster man dem "under" stolen isåfall? Är verkligen nybörjare på det här... 

• Svar på tråden Stolsöverdrag
  • daniiel

Här finns en video där det visas hur man knyter knoppalaka, utan att behöva sy alls alltså :)

• AnnaAK

De där på bilden verkar vara antingen vikta eller klippta till stolsbredden och bara vikta över stolen. de sitter nog inte fast under utan med hjälp av bandet runt ryggen.

• Växjöbrud2011

Oh tack! Inget att sy alltså, va smidigt. Fast verkar ta ett tag att knyta runt alla stolar iof sig...

• AnnaAK

ah. nja.. har man hjälp går det fort.. vi ska ha  80 gäster och 10 som hjälper till.. det är bara 8 stolar var.. :)

• Pluppe
    daniiel skrev 2011-12-04 14:59:06 följande:
    Här finns en video där det visas hur man knyter knoppalaka, utan att behöva sy alls alltså :)

" target="_blank">

Så himla bra! Tack så jätte mycket för länken!!
Svar på tråden Stolsöverdrag