• GuteCarra

    Hur frågade ni den blivande tärnan?

    Jag skulle vilja göra ögonblicket då jag ska fråga min tilltänka tärna om hon vill va de lite fint och minnesvärt.


    Hur gjorde ni andra? Jag funderar på en julklapp som på nått sätt avslöjar att jag vill att hon skall va min tärna. Tips på vad de kan vara för nått?


     


     

  • Svar på tråden Hur frågade ni den blivande tärnan?
  • AndroSid

    Jag frågade på facebook bara.
    "Eh, vill du vara brudtärna på bröllopet?" typ. Kanske inte så roligt, men lätt och båda sa ja till att ställa upp Flört

  • GuteCarra
    AndroSid skrev 2011-12-03 18:14:22 följande:
    Jag frågade på facebook bara.
    "Eh, vill du vara brudtärna på bröllopet?" typ. Kanske inte så roligt, men lätt och båda sa ja till att ställa upp Flört
    Hehe nja kanske inte riktigt min stil :p Vill ha lite mer personligt och gärna vara där och se hennes reaktion :)
  • Cattis77
    GuteCarra skrev 2011-12-03 18:12:13 följande:

    Jag skulle vilja göra ögonblicket då jag ska fråga min tilltänka tärna om hon vill va de lite fint och minnesvärt.


    Hur gjorde ni andra? Jag funderar på en julklapp som på nått sätt avslöjar att jag vill att hon skall va min tärna. Tips på vad de kan vara för nått?


     


     


    Jag tycker att det låter som en fantastisk idé med en julklapp! Kanske ett litet armband eller ett par öronhängen, samt en liten lapp med något fint litet meddelande som hintar om att hon ska vara tärna på ditt bröllop :) 
    Helt i min stil...nu blev det tyvärr inte så för mig, för min tärna på 20 mil ifrån mig. Hon var höggravid då, så jag slog en signal och sa " Jag ville egentligen ställa denna fråga den dagen vi ses, men då har du förmodligen just fått en bebis, och jag vill inte stjäla din stund". Och sen droppa jag frågan. Hon blev till min glädje jätteglad och rörd (kan ha varit hormonerna som gjorde att hon grät ;) Men som sagt, jättefin ide med julklappen! 
  • Chicita

    Den jag frågade först fick jag ju dumpa sen... Men min andra tärna (som vart min första då alltså) ringde jag upp, hon är sambo till makens mellanbror som vi skulle fråga om han ville vara en av marskalkerna.
    Så jag ringde och bad henne gå undan så att han inte skulle höra. Sen berättade jag att vi skulle gifta oss och bad henne om hjälp att ordna ett tillfälle där vi kunde fråga båda bröderna samtidigt, och så sa jag att jag ju också hoppades att hon ville vara en av mina tärnor. Hon blev jätteglad och började direkt planera en middag (som skulle se spontan-planerad ut). Så nästa gång vi skulle upp till makens föräldrastad så berättade jag det för henne, och hon "kom då på" att det hade varit kul om vi tog med minsta brodern från föräldrahemmet och ner till där dom bor några kvarter bort, så vi kunde äta lite middag och dricka vin...

    Under middagen så säger min make lite så där halvallvarligt att "jo förresten, jag tänkte att ni kanske ville vara mina marskalker när jag och xx gifter oss i september nästa år". Den ena brodern tappade besticken och den andre satte vinet i halsen innan båda brast ut i ett "ja GÄRNA!"... Och då kunde hon inte hålla sig längre utan berättade att jag inte alls hade ringt för att prata tyger och mönster, utan för att fråga om hon kunde vara tärna och hjälpa till att planera den här överraskningen Flört

    Den som blev tärna nr två till slut var minste broderns nya flickvän. Jag sa helt enkelt att "eftersom det ser ut som om du kommer vara en del av familjen nu så kanske du vill hoppa in som tärna så att XX har någon att gå med när vi går ut ur kyrkan Flört" (xx - lillebror här) eftersom jag har dumpat den tärna jag frågade först.
    Och hon blev också superglad.

    Så vi gjorde inte så mycket för tärnorna alltså, men för marskalkerna så hade vi ju den här speciella middagen då vi också pratade lite om klädsel och tema

  • sofi 88

    Jag har min syster som tärna, henne frågade jag bara när vi träffades, om hon skulle orka hjälpa mig lugna nerver och hålla ordning på min klänning innan vi går in i kyrkan ;D Hon sa ja och har redan sytt sin supersnygga tärnklänning (som jag INTE hade några restriktioner om mer än att hon skulle trivas i den och då bekosta den själv). M2bs bror är marskalk och han kastade nog bara fram frågan någon gång. Våra val kändes ganska självklara så de visste nog själva innan vi ens frågat :D

  • GuteCarra

    Fler som har ideér? Jag är helt inne på en julklapp nu. Men vad ska jag hitta på?


     

  • AnnelieK

    Köp henne att halsband/armband som har en berlock som är slät och så kan du gravera in tärna på. Om hon gillar smycken!

  • lilly7

    Jag har frågat två av tre so far och frågade bara rakt upp och ner. Det viktiga för mig är att jag har velat vara ensamma med dem och fråga personligen. Så den tredje har jag inte lyckats fråga än. Hon hade bjudit hem mig på fika igår men så dök en annan kompis upp så då blev det inget...

  • TheD

    Gjorde inget spec då min syster alltid har vetat om att hon ska vara min tärna den dagen jag gifter mig. Så för nätan ett år sedan när hon och mina föräldrar var hemma hos oss på middag så gav jag henne ett papper med bilder på olika klänningsmodeller och sa:"vi vill att du ska ha en klänning som liknar någon av dessa" och sa bara ok och började fundera.

  • Nikkita

    Jag ska ha 4 tärnor + en marskalk & jag bokade in en träff med var & en av dem för att fråga öga mot öga. Tyckte det skulle bli kul att se deras reaktioner. Blev glatt överraskad att de blev så himla rörda & glada :) En av dem grät & berättade vilken jätte stor ära hon tyckte att det var. Min lillasyster blev hysteriskt glad då hon aldrig varit på ett bröllop innan & tycker att det ska bli såå kul att vara med i "följet" :D

  • pulmonate

    För mig blev det hela lite "fel". Jag har 3st. Den förste ringde jag och var mest så glad över att min kille friat så det var mest det jag ville berätta. Sen blev det bara "oh ja...jag tänkte att du skulle bli tärna". Sen skrev en av dem det på sin blogg, som iof bara ett fåtal har länken till, men bl.a. en av de andra tjejerna som jag tänkte fråga. Så jag fick ett sms av tjej nr.2. "jaha, ska du gifta dig".. Ja så det blev lite fel där.
    En 4e jag hade tänkt fråga blev inte alls särskillt glad när jag sa att jag skulle gifta mig. Hon bara "jaha, nä jag tror inte på bröllop själv"... näha, så jag frågade aldrig tärna nr.4.  

Svar på tråden Hur frågade ni den blivande tärnan?